י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

"הוא לא שילם, אבל רץ להתיפייף בתקשורת"

ההודעה שהוציא ראש עיריית בני ברק לתקשורת, לפיה "העירייה לא תסייע כספית לאירועי סוכות", מרגיזה את מארגני האירועים: "הוא לא עזר, לא סייע ורק הזיק. דווקא ראשי ערים שסייעו לא יצאו עם הודעות דרמטיות"

הקפות שניות בבני ברק. צילום: שוקי לרר
הקפות שניות בבני ברק. צילום: שוקי לרר



ההודעה שהוציא לעיתונות ראש עיריית בני ברק, ישכר פרנקטהל, לפיה "העירייה לא תסייע כספית ובכל דרך אחרת לאירועים שיהיו בניגוד להוראות הרבנים", הצליחה להרגיז את מארגני האירועים בבני ברק.

"אני טוען שראש העיר משקר במצח נחושה", אומר יענקי ביכלר, מי שאירגן בארבע השנים האחרונות את אירוע הקפות שניות ההמוני בבני ברק.

"ראש העיר היחיד שלא עזר אף פעם לאירועים אלו וגם הזיק זה הוא", אומר ביכלר. "פרנקטהל הוא ראש העיר היחיד שמעולם לא שילם שקל לכזה אירוע. לא תקציב של תרבות תורנית ולא השתתפות מינימלית. להיפך, חודשים הוא התעלל בנו ומשך את הזמן עד שהוציא אישור לאירוע. וכשהיו בעיות עם המשטרה בקבלת אישורים, הוא התחמק ולא הסכים לעזור. אפילו שבכל חג סוכות יש אצלו אירוע בחג בבית, והוא הבטיח לכולם לדבר עם מפקד המשטרה שיגיע אל ביתו בחול המועד - הוא התעלם ולא פעל כלום.

"דווקא ראשי העיר של ירושלים ואלעד, ששילמו הון כסף לאירועים אלו בכל שנה, לא יצאו אם שום הודעה דרמטית. אבל ראש העיר היחיד שלא הוציא גרוש מעולם לאירועים אלו ורק הזיק - דווקא הוא מופיע בתקשורת כאחד שיותר לא יאשר ולא יממן. וזה ראש העיר שאפילו מטפים של כיבוי אש לא הסכים להוציא מהעירייה".

* אני מתקשה להאמין שהעירייה לא הוציאה אפילו שקל עבור אירוע כמו הקפות שניות.

ביכלר: "טוב. משהו אחד הוא כן הסכים לממן - את המודעות בעיתונות. וגם זה היה בתנאי שיש לוגו של הערייה ושעשרים פעם יהיה כתוב שראש העיר יישא את המשא המרכזי והוא יאשר את המודעה. וראו זה פלא, עברה כמעט שנה מהאירוע הקודם והעיתונות עדיין לא קיבלה את הכסף מהעירייה. גם הדבר היחיד שהוא הסכים לקחת על עצמו לשלם - הוא לא שילם, נכון לרגע זה.
העיקר שהוא שרץ להתיפייף בתקשורת, בזמן שהוא היחיד שלא נתן ושחרר כסף מעולם".

את תגובת העירייה לא קיבלנו עד רגע פירסום הידיעה.

תגובת דובר עיריית בני ברק, אברהם טננבוים:

א. צר לי מאוד על שר' יעקב ביכלר כה זעם על ההודעה לעיתונות בנושא מופעים ברחוב ובגינות, שכן, איש לא התכוון אליו, לאחר שהוא עצמו כבר הודיע, כחודש קודם לכן, שאין בכוונתו לארגן השנה את ההקפות השניות.

ב. פרסום ההודעה לעיתונות בנושא זה מטעם העירייה היה לפי בקשת רבנים ואישי ציבור העוסקים בתחומים אלו, וזאת כדי ליידע את כל אלו שבכוונתם לארגן אירועים שהעירייה לא תאפשר לעשות זאת ברחבת העירייה, לאור הוראתם החד-משמעית של גדולי התורה, וכדי שאנשים לא יאמרו, לא ידענו, היו לנו הוצאות כספיות ונגרמו לנו נזקים כספיים.

ג.השתתפות העירייה בשנה שעברה היתה בהוצאות פרסום והגברה בשמחת בית השואבה ובפרסום בהיקף כספי הרבה יותר גדול (עשרות אלפי ש"ח בעיתונים ובכלי תקשורת אלקטרוניים) בהקפות שניות. כל הסכומים הועברו לעיתונים, באמצעות משרד הפרסום "אפיקים". אשר למשרד הפרסום, אנו במו"מ להסדר חובות עבר, אך אין לכך קשר לעיתונים שקיבלו את התשלום.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}