י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

כעת נחשף: מחללי בתי הכנסת בפ"ת - חברי תא נאצי

הצעירים בני 17-19 - גויים שעלו מחבר העמים לשעבר - תקפו עשרות אנשים, בעיקר עובדים זרים באזור התחנה המרכזית בתל אביב. במחשביהם של החשודים נמצאו עשרות קבצי וידאו המתעדים את התקיפות שביצעו

חברי התא הניאו נאצי שנחשף
חברי התא הניאו נאצי שנחשף

הותר לפירסום: היחידה המרכזית של משטרת מחוז המרכז עצרה לפני כחודש שמונה צעירים תושבי פתח-תקווה, בחשד שניהלו תא ניאו-נאצי. על פי החשד, הצעירים בגילאי 17-19, תקפו עשרות אנשים, בעיקר עובדים זרים באזור התחנה המרכזית בתל אביב, וגרמו להם חבלות קשות.

בחקירתם הודו החשודים במיוחס להם, אך הסבירו כי "נגררו" אחרי הצעירים האחרים.

מחר בבוקר יובאו החשודים להארכת מעצר נוספת.

הפרשה נחשפה לפני כשנה, במהלך חקירת חילול בית הכנסת הגדול בפתח-תקווה. במקום רוססו צלבי קרס ונכתבו שמותיהם של היטלר ושל להקת רוק גרמנית המזוהה עם המסרים הניאו-נאציים. החוקרת שניהלה את החקירה אומרת כי "למעשה הסיפור שלנו התחיל אז משום שבמהלך החקירה נעצרו שני חשודים, ואצלם נתפסו מחשבים שהחומר שנמצא בהם, הביא לפתיחתה של החקירה שלנו". לדבריה, במסגרת החקירה, התגלה "תא ניאו-נאצי שמתקיים בארץ, ובו פעילים אנשים החיים בארץ אבל מאמינים באידיאולוגיה נאצית ובהיטלר".

חוקרי מחלק נוער חשיפה של ימ"ר מרכז בחנו את החומר שנמצא במחשבי שני החשודים המרכזיים, ונדהמו לגלות עשרות קבצי וידאו המתעדים מעשי תקיפה אכזריים. "גילינו, שלצד המפגשים שלהם, בהם הם היללו ושיבחו את האידיאולוגיה הנאצית, הם נהגו לצאת בחבורה לתל אביב כדי לבצע את התקיפות על רקע גזעי".

בעשרות קטעי וידאו נראים החשודים כיצד הם יוצאים, בדרך כלל לאזור התחנה המרכזית בתל אביב ולאזור שוק הכרמל, ומאתרים את הקורבנות שלהם. הצעירים בחרו דווקא בחלשים, מתוך ההשערה שאלה לא יתלוננו. מרבית המותקפים היו עובדים זרים שהצעירים נהגו להתנפל עליהם ולהודיע להם שמשום שהם אינם לבנים הם ייפגעו.

במהלך החקירה, שארכה חודשים ארוכים, נחקרו למעלה מ-20 חשודים שהיו בקשר עם החשודים, בעיקר דרך האינטרנט. גם הורי החשודים נחקרו ואמרו כי לא ידעו דבר על פעילות ילדיהם. בין הנחקרים היה גם רוסטיסלב בוגוסלבסקי, שנעצר לפני כמה חודשים, בחשד שרצח שני אנשים בפתח תקוה, וכן הרג מאות חתולים. התברר, כי בוגוסלבסקי שיתף פעולה עם שניים מחברי התא, בכמה מעשי ונדליזם בבתי כנסת בעיר.

כל החשודים הם עולים מברית המועצות לשעבר, כולם עלו מכוח חוק השבות "אך הקשר ליהדותם הוא קלוש דרך סבים או קשר משפחתי רחוק אחר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}