י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

קטן עליהם

משלחת רבנים הגיעה לביקור באתר המחלל שבת בפרהסיה. הם ביקשו מ"מיני ישראל" לשקול את סגירת המקום בשבת, או להפעילו ללא חילול שבת. כעת נותר לבדוק כיצד מגיעים לשם בלי לחלל שבת?

הרבנים שפירא, הראל ווסרמן עם המנכ"ל רוגטקה. צילום: פרטוש - מץ 76
הרבנים שפירא, הראל ווסרמן עם המנכ"ל רוגטקה. צילום: פרטוש - מץ 76

משלחת של כ-120 רבנים, בניהם הרב יצחק פרץ רבה של רעננה וחבר מועצת הרבנות בישראל , הרב יוסף הראל הרב הראשי של מטה יהודה, הרב יוסף וסרמן יו"ר לשכת הטוענים הרבניים בישראל והרב דוד שפירא רבה של בית הכרם, ביקרו בפארק מיני ישראל, הממוקם בלטרון שבעמק איילון, במסגרת הכנס השנתי של רבני ישראל.

בהודעת "מיני-ישראל" נאמר כי "הרבנים התרשמו רבות מהמקום המנציח את מורשת הארץ ואת האתרים הקדושים ליהדות וציינו לשבח את האירוח אליו זכו. כמו כן, הביעו הרבנים את התפעלותם מהמקום והבטיחו לחזור ולבקר במקום יחד עם קהילותיהם". את הסיור ליווה באופן אישי, מנכ"ל פארק מיני ישראל מר חיים רוגטקה.

במהלך הביקור, העלה הרב דוד שפירא בקשה בשם כל הרבנים לבדוק אפשרות לסגור את הפארק בשבת או לחילופין למצוא פתרון הלכתי כיצד לבקר בפארק בלי לחלל את השבת. רוגטקה הבטיח כי תקום ועדה בראשות הרב יוסף הראל רבה של מטה יהודה, שתבחן את כל האופציות על מנת להגיע בדרכי נועם לפתרון בסוגיה. לא ברור כיצד ניתן לפתוח את המקום ללא חילול שבת, כשכלל לא קיימת דרך להגיע למקום ללא חילול שבת.

הרב יוסף וסרמן יו"ר לשכת הטוענים הרבניים בישראל ביקש להוסיף את דגם בית הדין הגדול באתר "כשם שנמצא הבניין של בית המשפט העליון במיני ישראל, אשמח אם במהרה יהיה גם את הדגם של בית הדין הגדול על מנת להציג בפני אזרחי ישראל גם את המערכת השיפוטית של בתי הדין הרבניים".

חיים רוגטקה, המנכ"ל, הודה לרבנים על הביקור והתמיכה. "אנו רואים בביקור הרבנים דרך חשובה ביותר ליצירת מערכת חיים סובלנית המכירה ומתחשבת בצרכים של כל אחד מתושבי הארץ. עיתוי הביקור החמיא לי במיוחד, שכן, אני נוסע לליטא ולפולין מטעם משלחת צה"ל לצעוד במדים במחנות ההשמדה ואתם – הרבנים - נותנים לי כוח רב וחיזוק לצעוד שם ולהמשיך במסע ההתעוררות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}