י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

תכירו את שוקו 'יטבתה'

אולי ראיתם את שוקו 'יטבתה' על המדפים, אבל עד עתה 'שטראוס' לא תמכה במותג בפעילות פרסומית. עכשיו החברה מתכוונת להיאבק מול 'תנובה' המובילה את נתח השוק עם 'שוקו שוק'

"נתחי השוק עומדים להשתנות". שוקו יטבתה
"נתחי השוק עומדים להשתנות". שוקו יטבתה



שינוי אסטרטגי במדיניות חברת 'שטראוס': החברה החלה להטמיע את המותג 'יטבתה' במגזר החרדי. עד עתה למותג היתה נוכחות מוצרית בלבד על המדפים, והחברה לא היתה פעילה מבחינה פרסומית. עתה מנסה החברה להגדיל את נתח השוק של 'יטבתה' בקטגוריות מוצרי השוקו, ולשם כך החלה לפעול בפרסום נרחב למגזר החרדי.

דני כהן, מנהל אגף יחסי ציבור במשרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל' - המשרד המלווה את 'שטראוס מהדרין' – מסר כי בנוסף לקמפיין הפרסומי מתוכננת פעילות יחסי ציבור ענפה שתעמיק את המסרים האיכותיים של 'יטבתה'.

'יטבתה' היא יצרנית מוצרי השוקו של 'שטראוס'. עד עתה מוצרי 'יטבתה' שווקו למגזר החרדי בכשרות מהדרין. המוצרים יוצרו במחלבות 'אביב' למהדרין, שנרכשו זה מכבר על-ידי תאגיד 'שטראוס'.

בכלל האוכלוסייה, מובילה 'יטבתה' באופן בנתחי שוק השוקו בצורה משמעותית. על-פי נתוני 'נילסן', 'יטתבה' מחזיקה בכ-65% מנתח שוק השוקו בכלל האוכלוסייה. זאת למרות מאמצים רבים של מחלבות 'תנובה' לכבוש את התחום, כאשר השיקה את המותג 'שוקו שוק'.

אולם במגזר החרדי הנתונים הפוכים. 'תנובה' מובילה בגדול את שוק השוקו, ול'יטבתה' נתח שוק של 15% בלבד. כעת מנסים ב'שטראוס' להפוך את התמונה ולהגיע לנתח שוק הדומה לכלל האוכלוסייה.

"יטבתה זה השוקו הקלאסי"


"זו הפעם הראשונה שאנחנו באים למגזר החרדי ומדברים על שוקו 'יטבתה'", אומר אורי מזור, מנהל השיווק במגזר החרדי ב'שטראוס', בראיון ל'מרכז העניינים'. "כמובן שהיו לנו עד עכשיו מוצרים בכשרות מהדורת, אבל לא תמכנו בהם בפרסום. השנה קיבלנו החלטה שיווקית שאנחנו תומכים במוצר הזה ובעצם רוצים לבנות את המותג 'יטבתה' גם במגזר החרדי".

* המגזר החרדי מכיר את המותג 'יטבתה'?

"בדקנו במחקרים ובקבוצות מיקוד שבמגזר החרדי מכירים את המותג, שמעו עליו ויש לו כבר נכסים טובים. אנחנו רוצים להמשיך ולבנות אותו הלאה".

* מה עוד כולל המהלך?

"אנחנו כרגע יוצאים עם אריזות חדשות. המהלך המעניין הוא לקחת את הפורמט המשפחתי - שעד היום נמכר בעיקר על ידי 'תנובה' בכדים של 2 ליטר ובקרטוניות – ולהחזיר אותו לשקית המוכרת. במגזר החרדי אנחנו יודעים שאוהבים מאד את השקית. לכן אנחנו מציעים ליטר שוקו בשקית, כאשר בהשקה זה יגיע גם עם גימיק של השקית יחד עם קנקן, כך שאתה קונה את כל החבילה כהצעה גמורה. בנוסף, יהיו מארזי מבצע ואנחנו מתכוונים לעשות חגיגה בנקודות המכירה".

* מה היעדים שלכם?

"יש לנו תוכניות התרחבות בקטגוריה הזאת. להטמיע את המסר שזהו השוקו האמיתי. 'יטבתה' מובילה את כל השוק במגזר הכללי עם נתח של 65%. לאורך שנים זה המותג המוביל ללא עוררין. לעומת זאת, במגזר החרדי אנחנו עדיין מיעוט. אין שום סיבה שהמותג המוביל בכלל האוכלוסייה לא יוביל גם במגזר החרדי. לכן היעדים הם להגיע למובילות תוך כמה שנים. נתחי השוק עומדים להשתנות".

*המסר הפרסומי שלכם הוא "הדבר האמיתי". מה עומד מאחורי זה?

"היתרון הגדול שלנו הוא הידע הרב של מחלבת 'יטתבה' שבעיקר מייצרת שוקו. במגזר הכללי הפרסום הוא בשלב אחר ופונה לצעירים, אבל במגזר החרדי אנחנו כרגע בשלב של בנייה ובמטרה לעורר את המודעות. אנחנו רוצים להסביר לכולם שיש פה יתרון במומחיות של 'יטבתה'. בשלב הבא כבר נעביר מסרים יותר מתוחכמים ויותר צעירים ורעננים. חשוב לציין ש'יטבתה' לא פונה לפלח מסוים. נכון שילדים ובני נוער זה השוק העיקרי, אבל 'יטבתה' זה השוקו הקלאסי. מה שחשוב בסוף זה הטעם, וממחקרים שבדקנו גם במגזר החרדי עולה של'יטבתה' יש עדיפות על פני אחרים".

* צריכת השוקו במגזר החרדי היא נמוכה יחסית?

"היא אכן נמוכה, יחסית למגזר הכללי. אנחנו מצפים בהחלט גם לעורר את כל הקטגוריה. אבל העיקר הוא להגדיל את נתח השוק שלנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}