עלייה של 20% בפרסום החרדי
סיכום החציון הראשון של 2007: עלייה של כ-20% בשטחי הפרסום בעיתונות החרדית המובילה. ענף הספרים, הבנקאות והסלולרי עולה, אבל ירידה ברשתות השיווק והדיור. זינוק של 36.8% בהיקף הפרסום ב'בקהילה'
- נתי טוקר, 'מרכז העניינים'
- א' אלול התשס"ז
- 1 תגובות
מזנק. מאיר הירשמן, מו"ל 'בקהילה'
היקף הפרסום החרדי צמח ב-20% בחציון הראשון של 2007, יחסית לחציון המקביל בשנת 2006. כך עולה מנתוני 'יפעת בקרת פרסום' עבור 'מרכז העניינים'.
מהנתונים שנבדקו על-פי כמות שטחי הפרסום בעיתונות החרדית המובילה ('המודיע', 'יתד נאמן', 'משפחה' ו'בקהילה'), עולה כי שטחי האינטשים לפרסום בחציון הנוכחי עמד על 439,957 אינטשים, לעומת 367,872 אינטשים בחציון הראשון של 2006. כאמור, זוהי עלייה של כ-20%.
יצוין, כי בעקבות הצורך במחקרי עומק על היקפיים הכספיים האמיתיים של תחום הפרסום החרדי, לא יתפרסם בחציון הנוכחי סיכום הכספי של הפרסום החרדי. מ'יפעת בקרת פרסום' נמסר כי עם סיום שנת 2007 וסיום הבדיקה המקיפה יתפרסם הסיכום הכספי של כל השנה.
איפה רשתות השיווק?
מבדיקת קטגוריות הפרסום המובילות עולה כי ענף הספרים רושם את העלייה הגבוהה ביותר בשטחי הפרסום. הענף רשם זינוק של 45% בהיקפי הפרסום, ומתייצב במקום הראשון עם כמעט 30 אלף אינטשים (בחציון המקביל: מקום 3).
בשנה שעברה היה זה ענף רשתות השיווק שהוביל את היקף הפרסום החרדי, אולם בחציון הנוכחי נרשמה ירידה של 17% בהיקף הפרסום בו והוא יורד למקום השני.
גם ענף הדיור רושם ירידה משמעותית של 13%, ומהמקום השני הוא יורד למקום השלישי עם 17,934 אינטשים.
ענף התקשורת הסלולרית מזנק מהמקום השמיני למקום הרביעי עם עלייה של 45% מהחציון המקביל אשתקד. סך כל שטחי הפרסום של ענף התקשורת הסלולרית בשנת 2007 עמד על 16,675 אינטשים.
גם ענף הבנקאות רושם עלייה מרשימה של 33% ועולה למקום החמישי עם 16,286 אינטשים.
'בקהילה' מזנק
גם העיתונות החרדית המובילה מסכמת בסיפוק רב את החציון הראשון של 2007, כאשר כל העיתונים רושמים עלייה בהיקפי הפרסום.
עיתון 'המודיע' רושם עלייה של 15% בהיקף הפרסום בעיתון, והוא ממשיך להוות את המדיה בעלת שטחי הפרסום הגבוהה ביותר במגזר החרדי – 136,640 אינטשים בחציון הראשון של 2007.
עיתון 'יתד נאמן' רושם עלייה מתונה יותר של 12.6%, ומתייצב במקום השני מבחינת היקפי הפרסום במגזר החרדי. בעיתון 'יתד נאמן' התפרסמו 121,655 אינטשים.
עיתון 'משפחה' רושם זינוק של כ-23.1% בהיקף הפרסום בו בחציון הראשון של 2007, עם 103,328 אינטשים. עם זאת, יש לציין כי בחישוב על-פי אינטשים יוצא עיתון 'משפחה' מעט מקופח, מפני שמהדורת המגזין שלו מתפרסמת בעמודי A4 המכילים פחות שטח פרסום מאשר שאר העיתונים.
את הזינוק המרשים ביותר רושם דווקא עיתון 'בקהילה'. היקף שטחי הפרסום בעיתון 'בקהילה' עלה ב-36.8% בחציון הראשון של 2007, והוא מתייצב במקום הרביעי עם 78,334 אינטשים.
הענפים המובילים
ע"פ כמות אינטשים
1. ספרים 29,947
2. רשתות שיווק 21,071
3. דיור 17,934
4. תקשורת סלולרית 16,675
5. בנק 16,286
6. ביגוד 14,703
7. נסיעות ותיירות 13,878
8. ארגונים/עמותות 13,866
9. קופות חולים 13,559
10. מוצרי חלב 13,335
העיתונים המובילים
ע"פ כמות אינטשים
1. המודיע 136,640
2. יתד נאמן 121,655
3. משפחה 103,328
4. בקהילה 78,334
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות