י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

לוחמים שסרבו לפנות בתים בחברון נידונו ל-28 ימי מאסר

החיילים, תלמידי ישיבות הסדר, הודיעו למפקדם: לא נשתתף בפינוי מתיישבים יהודים בשוק הסיטונאי בחברון. ההורים והרבנים תומכים

פינוי עמונה. צילום אילוסטרציה
פינוי עמונה. צילום אילוסטרציה

צה"ל העמיד הערב לדין משמעתי את 12 החיילים מחטיבת החי"ר כפיר שסירבו להשתתף במבצע לפינוי שתי משפחות מתיישבים מהשוק הסיטונאי בחברון. משפטיהם של חלק מהחיילים כבר הסתיימו, והם נידונו ל-28 ימי מאסר בפועל.

שני מפקדי הכיתות הועמדו לדין בפני מפקד החטיבה, בעוד עשרת הטירונים נשפטו בפני מפקד בסיס הטירונים. אלוף פיקוד מרכז הורה להעמידם לדין, לאחר שהודיעו כי אינם מוכנים להשתתף במשימת אבטחה של כביש 60, כביש ירושלים-חברון, מכיוון שהדבר יסייע לדבריהם למשימת הפינוי. בנוסף, הורה שמני להעביר את החיילים מתפקידי לחימה.

30 חיילים, תלמידי ישיבות הסדר, הודיעו הבוקר כי יסרבו להשתתף מחר בפינוי שתי משפחות מהיישוב היהודי בחברון מהשוק הסיטונאי בעיר. בגלי צה"ל דווח, כי את הלוחמים מגבים כמה מהוריהם.

בראיון לגלי צה"ל אמר אביו של אחד החיילים: "את הבן שלי חינכו להיות צלף, את הבן שלי חינכו לשכב במארב - את הבן שלי לא חינכו לגרש את אח שלו ממערת המכפלה - הוא לא יעשה את זה".

בעקבות הצהרת הסירוב, נפגש הבוקר מפקד גדוד דוכיפת עם החיילים, והדגיש בפניהם כי כל מרד יטופל באופן תקיף, ברור ונחרץ.

לפני כשבועיים הורה צה"ל לשתי משפחות יהודיות שנכנסו לבתים בשוק הסיטונאי להתפנות מהמקום. דיירי המבנה, בני משפחות בר-כוכבא ויהלום, טוענים כי הנכס הוחכר לעיריית חברון לפני שנים רבות. לטענתם, הבתים היו שייכים ליהודי חברון עוד לפני פרעות תרפ"ט, וכבר בדצמבר 2005 הוסכם עם הממשלה וצה"ל לאפשר ליהודים לגור בשוק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}