י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

אין חשמל לתושבי מאה שערים

מזג האויר השרבי השורר ברוב חלקי הארץ מצריך שימוש רב יותר בחשמל. כיון שכך, חברת החשמל יוצרת 'ניתוקים יזומים' במאה שערים בכדי לספק יותר חשמל לאזורים אחרים. חברת החשמל: המקור לניתוקים - מערכות פיראטיות. ר' יואל קרויס: מדובר בעלילה זדונית

יואל קרויס, למה ברחביה או בצפון תל אביב זה לא קורה? צילום: פיני רוזן
יואל קרויס, למה ברחביה או בצפון תל אביב זה לא קורה? צילום: פיני רוזן

תושבי שכונת מאה שערים מתלוננים כי בשבועיים האחרונים מתבצע מידי יום ניתוק של מתח החשמל לשעות ספורות ולעיתים אף ליותר מכך. עומס החום השורר בימים אלה ברוב חלקי הארץ, יוצר מצב שהשימוש בחשמל גובר, ולכן קיים מחסור בחשמל.

תושבים בשכונה טוענים, כי מדובר ב'הפסקות חשמל יזומות' של חברת החשמל, המנתקת את החשמל בכוונה תחילה, מכיוון שברצונה לפגוע בתושבי השכונה. לטענתם, החברה מנצלת את העובדה שאין מי שיעשה משהו בנידון, כיוון שתושביה הקנאים של מאה שערים מסתייגים מפנייה לגופים המזוהים עם השלטון. לדבריהם, חברת החשמל, המודעת לעובדה זו, מנצלת את האידאולוגיה של התושבים לצרכיה ומנתבת את הפסקות החשמל דווקא לאזור זה.

ד', בעל חנות מכולת בשכונה, מתלונן: "במידה והמצב הנוכחי ימשך, בעוד שבוע אני כבר יכול לסגור את החנות. מדובר כבר בהפסדים ניכרים ולא מבוטלים". ואילו מ' תושב אשדוד, שהגיע השבוע לשכונת מאה שערים במיוחד בכדי לסגור עסקה חשובה, מספר כמעט בבכי: "שיבשו לי את החיים. הגעתי לשכונה בשעה 4 אחר הצהריים, והייתי אמור לבחון את הסחורה הכבדה שנמצאת במחסן סגור. אך מכיוון שלא היה אור, לא היה באפשרותי לבצע את העסקה, התקשרתי לחברת חשמל מספר פעמים, והפקיד ענה במנטרה 'בעוד חצי שעה אנחנו אצלכם'. המתנתי במקום מספר שעות עד שהתייאשתי ונאלצתי לעשות חזרה את כל הדרך לאשדוד עם תחושת החמצה שהנסיעה הייתה לחינם".

איריס בן-שחל, דוברת חברת חשמל באזור ירושלים, מכחישה את טענות התושבים באשר ל'ניתוק היזום': "במדינת ישראל ככלל, אין מספיק חשמל, ובמיוחד בימי הקיץ. כל יום שאנחנו מצליחים בכל זאת לספק חשמל, זהו נס", היא קובעת. "אני שוללת בתוקף, את הטענות על הניתוקים שאנחנו יוזמים כביכול".

אם כן, מדוע התלונות נשמעות בעיקר מכיוון שכונת מאה שערים?

"ראשית כל, תלונות מתקבלות מכל רחבי ירושלים. אך בהחלט יש לכך תשובה. כי בעוד שבשכונות אחרות משתמשים במערכות מבוקרות על ידי חברת החשמל, הרי שבשכונת מאה שערים משתמשים במערכות פיראטיות וללא שום תיאום ובזה מוסברים הניתוקים. חברת החשמל, מתוקף היותה חברה ארצית, מחויבת לשרת את כל המגזרים בצורה שווה. החברה עושה ככל יכולתה להתגבר על הבעייה", טוענת בן-שחל.

יואל קרויס, מעסקני 'ועד התושבים' בשכונת מאה שערים, מגיב על התשובות של חברת החשמל, ואומר שהן מגוחכות וחסרות כל בסיס: "למה בשכונת רחביה או בצפון תל אביב זה לא קורה? לנו הם יכולים לעשות מה שהם רוצים", מתאונן קרויס.

באשר לטענות על המערכות הפיראטיות אותה מעלה דוברת חברת החשמל, מגחך קרויס: "אני מזמין אותם לבוא לשכונה ולעבור בית-בית. אני מוכן להתחייב שהם לא ימצאו 'מערכת פיראטית' אחת. אם קיימות 'מערכות פיראטיות' במאה שערים, אז הן שייכות לחברת החשמל, שלא דואגת לתחזק כראוי את מתקני החשמל, בשכונה שהיא הכי מזניחה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}