י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

בתי המשפט ידחו דיונים במוצ"ש

סוהרים נאלצו להעביר אסירים במהלך השבת לדיונים שהתקיימו בבתי משפט מיד לאחר צאת שבת. בעקבות פניית ח"כ פרוש הורה שר המשפטים לנשיאי בתי המשפט לקבוע את הדיונים לשעות מאוחרות יותר

שומר על השבת. פרידמן
שומר על השבת. פרידמן

שר המשפטים דניאל פרידמן, הודיע כי מעתה נשיאי בתי המשפט יקפידו על כך, שדיונים מיוחדים הנערכים במוצש"ק ייקבעו מראש לשעות מאוחרות שימנעו חילול שבת. פרידמן הודיע את הדברים לח"כ מאיר פרוש.

הסוגיה החלה בשאילתה מיקדמית שהציג פרוש לשר לביטחון פנים אבי דיכטר, בנושא סוהרים בשב"ס שנאלצים לעבוד בשבת בניגוד לרצונם, בשל הצורך לאסוף עצירים מבתי המעצר במדינה, ולהביאם לדיונים בבתי המשפט, הנערכים חצי שעה בלבד לאחר צאת השבת. בעקבות כך הקשה פרוש מדוע אין בתי המשפט מקיימים את הדיונים במוצש"ק בשעה מאוחרת יותר שתיתן שהות לסוהרים להימנע מחילול שבת.

בתשובתו הודה השר דיכטר, כי הפרטים בשאילתה מדוייקים. "שירות בתי הסוהר (השב"ס) קיבל לידיו את ליווי העצורים, בהתאם לסעיף 29 לחוק המעצרים, הקובע כי 'הבאת עצור בפני שופט תהא לא מאוחר מתום ארבע שעות מצאת השבת' – אך, בתי המשפט מקיימים משום מה דיונים במוצאי שבתות חצי שעה בלבד לאחר צאת השבת. כלומר, הם נאלצים לחלל שבת. עובדה זאת מאלצת את הסוהרים לקיים את משימת הליווי שלהם, שעות רבות לפני צאת השבת".

בעקבות תשובתו הכנה של דיכטר, פנה ח"כ הרב פרוש לשר פרידמן ודרש ממנו להורות מעתה להנהלות בתי המשפט לקבוע את הדיונים המיוחדים במוצש"ק – לשעות מאוחרות יותר, כדי למנוע חילול שבת של כל שרשרת העוסקים בענין זה.

כאמור, פרידמן הודיע כי אכן יורה על דביעת דיונים בשעה מאוחרת יותר במוצש"ק.

פרוש בירך על ההחלטה ואמר: "תקנות סדר הדין הפלילי (הסדרים לקיום דיונים) מאפשרות לשופט לקבוע מועד לדיון במוצש"ק, שלא יביא לחילול שבת, אך חבל מאד שלא דקדקו בכך עד כה. מעתה, יקפידו גם בבתי המשפט על 'שמור וזכור בדיבור אחד' ".

"אני מקוה", הדגיש הרב פרוש, "שנשיאי בתי המשפט והשופטים עצמם ינהגו מעתה כמצופה מהם".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}