י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

המהפך של 'שניב'

תוך שנה אחת הצליחה חברה אנונימית מאופקים להוביל בנתח השוק הכמותי בתחום הנייר במגזר החרדי עם 28.50%, לפני 'סנו' ו'חוגלה' הגדולות. מנהל השיווק: "הציבור מתעניין בנושא השבת"

מנהלי 'שניב' עם ר' מנחם כרמל מ'בר כל'
מנהלי 'שניב' עם ר' מנחם כרמל מ'בר כל'



אף אחד לא האמין בהתחלה ש'שניב' תעשה את זה. את הקמפיין החדירה שלה עם התחלת שיווק מוצרי הנייר היא החלה בבשורה שהיא המפעל היחיד ששומר שבת בתחום הנייר בישראל.

הנתונים ההתחלתיים לא היו נראים מעודדים. בשוק הנייר בישראל בכלל ובמגזר החרדי בפרט שלטו ללא עוררין החברות 'סנו' ו'חוגלה'. לא היה מתקבל על הדעת שחברה קטנה מאופקים תצליח לנגוס בנתח השוק שלהם. מה גם, שרשת 'אלף' הגדולה לא הסכימה לשווק את מוצרי החברה.

חודש יוני מסמל יותר מכל את ההצלחה של 'שניב', לפחות במגזר החרדי. מנתוני חברת 'סטורנקסט' עולה כי בחודש יוני האחרון חברת 'שניב' הצליחה להגיע למקום הראשון בנתח השוק הכמותי במגזר החרדי.

על-פי הנתונים, נתח השוק של 'שניב' בחודש יוני עמד על 28.50%, בעוד ש'חוגלה' הגדולה ירדה למקום השני עם 25.60% ו'סנו' למקום השלישי עם 22.60%.

ובמילים אחרות: 'שניב' היא כיום חברת הנייר המובילה בנתח השוק הכמותי במגזר החרדי, יותר מ'סנו' ומ'חוגלה'.

ועוד יותר מכך: בתחום מותגי הפרמיום – מותגי הנייר היקרים יותר – מובילה 'שניב' בחודש מאי, עם המותג 'לאוולי' של 'שניב' במקום הראשון מבין מותגי הפרמיום עם נתח שוק של 4.50%.

איך אתה מסביר את התופעה, שאלנו את ישי ברנט, מנהל השיווק של 'שניב'. "זה נובע משני דברים", מסביר ברנט. "דבר ראשון, מהמודעות. השקענו מאמץ רב יחד עם הוועדה למען השבת להביא למודעות הלקוחות את הנושא שאנחנו המפעל היחיד ששומר שבת. מסתבר שרבים מהציבור החרדי אכן נשמעים להוראה וקונים דווקא 'שניב'. שנית, המחירים שלנו הם עממיים והמוצרים ברמה גבוהה, כך שאין סיבה לשלם יותר".

ב'פורום המנהלים' של 'המודיע' שהתקיים לאחרונה תקף ברנט את רשת 'אלף' במילים חריפות על כך שהיא לא מסכימה לשווק את מוצרי החברה. מסתבר שמנגד, יש כאלו שמעדיפים רק את 'שניב'. לדברי ברנט, רשת השיווק 'ברכל' החליטה להוריד מהמדפים את כל מוצרי 'חוגלה', זאת לאחר שהתברר שהחברה מחללת שבת. "זה מרכיב משמעותי בנתון הכולל. 'חוגלה' תפסו אחוז נכבד בנתח השוק", מסביר ברנט.

"הצלחנו לעשות את זה בלי רשת 'אלף'", אומר ברנט, "שם אנחנו פשוט לא קיימים, ובכל זאת אנחנו מגיעים לכאלו נתונים יפים. אלו נתונים מדהימים בכל קנה מידה, שחברה אנונימית תוך שנה תעשה כזה מהפך. שנה שעברה בזמן הזה הנתונים היו שונים לחלוטין. עשינו מהפיכה מן הקצה לקצה. זה מראה שהציבור נענה לקריאת הרבנים וחשוב לו נושא השבת".

לדברי ברנט, לחברה יש גם תוכניות קדימה לצאת עם חידושים שונים בנושא הנייר ולהגדיל את מגוון המותגים והקטגוריות כדי לענות לכל השווקים.

נתוני 'סטורנקסט' לחודש יוני - נתח שוק כמותי במגזר חרדי


שניב תעשיות נייר בע"מ 28.50%

חוגלה קימברלי 25.60%

סנו 22.60%

חי מוצרי נייר 9.10%

משי טישו 5.50%

ראובן משה מוצרי אריזה 4.50%

סופטלי בע"מ 1.30%

ברכת הארץ בע"מ 0.90%

נאמן לאורך זמן בע"מ 0.60%

נורית שיווק ויצור מוצרי נייר 0.50%

הנמל 0.30%

קליר כימיקלים ייצור ושיווק בע"מ 0.30%

נחמן עצמון 0.20%

ישראפייפר בע"מ 0.10%
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}