י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

תופעה בקוי 'מהדרין': אין מקום לגברים

כתב 'בחדרי חרדים' יצא לנסיעה על אוטובוס 'מהדרין' בי-ם וגילה 17 מקומות ישיבה בלבד לגברים. נוסע: "זה בלתי נסבל". הרב רוטשילד: "בקרוב נצא במסע הסברה מקיף בנושא"

 תמונת אילוסטרציה: חרדים מצטופפים בקו מהדרין
תמונת אילוסטרציה: חרדים מצטופפים בקו מהדרין

הגבולות באוטובוסים הנחשבים 'מהדרין' טרם הוגדרו: בעת האחרונה נשמעות תלונות נזעמות מכיוונם של גברים המשתמשים בשירותי 'מהדרין' של 'אגד', הקובלים על כך שבעלותם לאוטובוס הם מגלים, דרך-קבע, שנוסעות מתיישבות בסמוך לקדמת האוטובוס. בכך נקבע הגבול המפריד, המותיר מקומות ישיבה מועטים לגברים.

במיוחד בולטת התופעה באוטובוסים דו-מפרקיים, בהן עולות הנוסעות דרך הדלת האמצעית של האוטובוס ותופסות את מקומן מיד בכניסה. בכך הן מותירות לנוסעים הגברים פחות משליש מחלקו של האוטובוס.

כתב 'בחדרי חרדים' שעלה היום על קו 49א, המוביל משכונות הצפון בי-ם לשכונת נווה-יעקב, על-מנת לבדוק את המציאות בשטח, חזר עם נתונים מקוממים.

ספירה שנערכה העלתה, כי בעוד שבחלקו האחורי של האוטובוס, המיועד לנשים בלבד נותרו מושבים פנויים לרוב, נאלצו הגברים להסתפק ב-17 מקומות ישיבה בלבד, שלא הספיקו. כיוון שכך, נאלצו חלקם לעשות את הדרך המטלטלת בעמידה.

"זה ממש בלתי נסבל", מתלונן ק', נוסע קבוע. "מהתקנה החשובה של 'המהדרין', יוצא שכרינו בהפסדנו. אני לא מסוגל לעמוד יום-יום ולהידחף, בעוד שמאחור יש מקומות פנויים".

"למען ההגינות", מסייג ק', "אני חייב לומר שיש נשים שעולות לאוטובוס עם עגלות וכדו', ולכן הן צריכות יותר מקום. אבל זה עדיין לא מצדיק את האפליה".

ש', המשתמשת אף היא בשירותיו של הקו הכשר על בסיס יומי, דווקא מרוצה, באופן לא מפתיע, מההסדר ומציינת שזוגות החפצים לשבת יחדיו במהלך הנסיעה, יוצאים נשכרים מכך. "אני ובעלי יושבים תמיד בקטע שבין החלק האחורי לחלק הקדמי. זהו שטח נטרלי".

הרב מיכה רוטשילד , מ'ועד מהדרין', מסכים שמדובר באבסורד. בשיחה עם 'בחדרי חרדים', קובע רוטשילד שהחלוקה בקווי מהדרין צריכה להיות מודולארית ושוויונית. "אם הציבור מעוניין שההסדר המבורך של קווי מהדרין ימשך, צריך לקבוע את ההפרדה לפי חלוקה שווה של חצי-חצי".

"בקרוב נצא במסע הסברה מקיף בנושא", מבטיח רוטשילד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}