י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הרב עמר על הכוונת

'יתד נאמן' יצא במתקפה 'לא חסרת תקדים' כנגד הרה"ר הרב שלמה עמר בשל החלטתו בעניין נישואין אזרחיים לגויים. דב האזרחי סבור שהעיתון חייב להפנים שזכותו של הרב עמאר להיוועץ בגר"ע יוסף

הרה"ר לישראל הרב שלמה עמר עם הגר"ע יוסף
הרה"ר לישראל הרב שלמה עמר עם הגר"ע יוסף

זה שבוע ימים שהרוחות סוערות בעקבות החלטתו של הרה"ר לישראל הרב שלמה עמאר לאפשר נישואין אזרחיים ל'לא יהודים'. הפרשה החלה כאשר אט אט רבו הגויים שעלו ארצה, בעיקר מחבר העמים, כאלה החיים כגויים לכל דבר ועניין, גאים במעמדם ואינם חפצים להתגייר ולהיות יהודים.

עד כה נהוג היה בארץ על-פי חוק, שכל אדם נישא לפי הלאום לו הוא משתייך ובהתאם לחוקותיו, יהודי ברבנות, נוצרי במנזר, מוסלמי אצל הקאדי.

אלא שעתה, עם בואם של אלפי גויים במתכונת של 'עולים חדשים', נוצרה בעיה עם כאלה שאינם רואים עצמם שייכים לאף לאום. כך שהם אינם יכולים להנשא, לא ברבנות, לא אצל הכומר ולא אצל הקאדי.

ומה לעשות, למרות חילוניותם הנטולת מכל דת, להינשא הם חפצים. הבעיה הונחה בפתחה של הרבנות הראשית לישראל, כאשר כולם בעמדת צפייה ודריכות מה יעשה. שהרי מנגד, דרישת השמאל הקיצוני בישראל היא להתיר נישואין אזרחיים לכלל אזרחי המדינה באשר הם, כולל יהודים.

למרות שההחלטה בסוגיה שכזו איננה בעלת אופי הלכתית, ואדרבה, על-פי ההלכה אלו נישואיו של גוי, בכל זאת הרי שלהחלטה שכזו יכולות להיות השלכות מרחיקות לכת. גם לא להחליט בסוגיה שכזו יכולות להיות השלכות מסוכנות ומרות לא פחות. לכן מצופה מהרב עמר שלפני שיקבל החלטות מסוג זה, יציגם בפני רבנים וגדולים שיתמכו או יתנגדו ויביעו גם את דעתם.

לכן יצא קצפם של עורכי עיתון 'יתד נאמן' ורבניו על הרב עמר, שכנה אותו בכתבתו 'הרה"ר עמר'. אלא שדבר אחד הם שכחו ב'יתד' או לא רצו לזכור כלל. הרב עמר התייעץ עם הגר"ע עובדיה יוסף שתמך בקו זה לאפשר לגויים להנשא בנישואין אזרחיים.

'יתד נאמן' לא חייב לקבל את הרב עובדיה יוסף ואת פסיקותיו, אך הוא כן חייב לכבד ולהפנים שזכותו של ההה"ר הרב שלמה עמר כן לקבל את דעתו ופסיקתו של הרב עובדיה.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}