י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

ר"מ בישיבה הציל את חייו של תלמיד

בחור מישיבת 'נחלת יהודה' במושב שדי חמד איבד את ההכרה וליבו פסק מלפעום. ר"מ בישיבה המתנדב ב'הצלה ישראל' הציל את חייו באמצעות עמדת החייאה. הבחור פונה ל'אסף הרופא'

צילום ארכיון
צילום ארכיון

נס בישיבה: היום (ג') בשעות הצהריים נכנס לחדרו שבפנימייה בחור הלומד בישיבת 'נחלת יהודה', השוכנת במושב שדי חמד. בחדר הוא מצא את חברו שוכב במיטתו משתעל ומניח את ידו על חזהו. הוא שאל אותו האם הוא זקוק לעזרה והוא השיב לו שאין צורך. הבחור נרגע וחזר לאולם בית המדרש.

כ-20 דקות לאחר מכן נכנס בחור אחר לחדר ומצא את הבחור שוכב כשעיניו פקוחות והוא חסר הכרה ולא מגיב לקריאותיו. הבחור הזעיק מיד את ר' שמואל רווינסקי, ר"מ בישיבה המתנדב ב'הצלה ישראל' וחבר הנהלת הצלה מודיעין עילית.

הרב רווינסקי הבין מיד כי מדובר באירוע חירום. הוא רץ אל ארון ההחייאה שהוצב בישיבה על ידי ארגון 'הצלה ישראל', הוציא את תיק ההחייאה ועלה לחדר. הוא החל לבצע בבחור פעולות החייאה מאסיביות תוך שהוא מסתייע בבחור מהישיבה שהודרך על ידו מה לעשות עד לבוא אנשי צוות נוספים.

במקביל הוזעקה ניידת לטיפול נמרץ של מד"א למקום. להחייאה המאומצת הצטרף לאחר רגעים ספורים גם ר' ששון ויטורי אחראי 'הצלה ישראל' בראשון לציון, שביצע בו פעולות החייאה באמצעות 'שוק' חשמלי. יחד עם צוות הנט"ן הוענקו לבחור 6 שוקים חשמליים שלאחריהם ב"ה שב ליבו לפעום. צוות הנט"ן פינה אותו במהירות לבית החולים 'אסף הרופא' כשמצבו קשה אך יציב.

ר' שמואל רווינסקי הודה ל'הצלה ישראל' על הצבת ארון ההחייאה בישיבה ואמר כי בזכותו הוא הצליח לחסוך בזמן יקר ולהתחיל את ההחייאה באופן מיידי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}