י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

דה הרטוך הכה את ח"כ ר' יעקב כהן

עו"ד אמנון דה-הרטוך ממשרד המשפטים הכה היום את ח"כ יעקב כהן מ'יהדות התורה' בפניו. דה-הרטוך עוכב על-ידי המשטרה. ח"כ כהן פונה לטיפול רפואי ואמר: "צריך לפטר אותו"

זהירות, אלימות. דה-הרטוך בישיבת ועדת החינוך של הכנסת. צילום ארכיון
זהירות, אלימות. דה-הרטוך בישיבת ועדת החינוך של הכנסת. צילום ארכיון

אמנון דה-הרטוך, האיש ששמו נקשר יותר מכולם להתעללות במגזר החרדי, עובר עכשיו לאלימות פיזית: דה-הרטוך נעצר היום על-ידי סדרני הכנסת לאחר שסטר לח"כ יעקב כהן לאחר שהשניים ניהלו ויכוח.

דה-הרטוך וכהן יצאו מישיבת ועדת החינוך של הכנסת שדנה בחוק החינוך החרדי. על-פי עדויות הנוכחים במקום, הויכוח ביניהם נגרר לקולות רבים.

על-פי הדיווח ב-NRG, כך נשמע הויכוח בין הצדדים:

"למה אתם משקרים לנו?", שאל ח"כ כהן. "למה אתה מתנכל לנו? אתה הורס את עולם התורה".

דה-הרטוך לא נשאר חייב והשיב: "אתה חתיכת בהמה, תסתום את הפה שלך". כהן בתגובה ערך השוואה בין דה-הרטוך לנאצים ואמר לו: "אתה יותר גרוע מהגרמנים. הם רצו להרוג את הגוף ואתה רוצה להרוס את הנפש".

דה-הרטוך השיב: "תפסיק לדבר ככה. אתה לא מכיר אותי, אני אתן לך סטירה". כהן ענה: "לזה אני מחכה". באותו רגע סטר דה-הרטוך בחוזקה בפרצופו של הח"כ.

מנגד, אנשיו של ח"כ כהן טוענים כי דה-הרטוך הוא זה שכינה את כהן 'גרמני'.

נמסר כי סדרני הכנסת השתלטו על דה-הרטוך ועיכבו אותו לחקירה. הוא הועבר להשמך חקירה במשטרת מוריה.

כהן עצמו הובל לטיפול רפואי במרפאת הכנסת ואמר ל-NRG כי "אפילו אבא שלי לא הרביץ לי ככה. הוא נתן לי סטירה בצורה שאני לא זוכר מעודי. ראיתי כוכבים, ראיתי שחור בעיניים. כולם היו המומים. הוא מסכן את האזרחים. אני קורא לשר המשפטים לפטר אותו".

נשיאות הכנסת התכנסה מיד לאחר מכן לדיון לדחוף בנושא התקרית האלימה של דה-הרטוך.

יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל, ח"כ אורי אריאל, אמר כי "אם שר המשפטים לא יפטר באופן מיידי את אמנון דה הרטוך, זה סופה של ישראל כמדינת חוק. לא יתכן שפקיד יסטור לנבחר ציבור ויישאר בתפקידו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}