י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

בבני-ברק כבר לא סוגרים מרפסות

ראש עירית בני ברק מצהיר כי הוא מתכוון להילחם בתופעת הבניה הבלתי חוקית בבני ברק. באחד מהמקרים קרסה יציקה של 3 קומות שנבנתה באופן חפוז ובלתי חוקית ובנס לא היו נפגעים

ראש העיר ישכר פרנקטנהל. צילום ארכיון
ראש העיר ישכר פרנקטנהל. צילום ארכיון

אחד מהמאפיינים הבולטים של העיר בני ברק הוא הבנייה הבלתי חוקית. על דעת עצמם התושבים סוגרים מרפסות, מרחיבים את שטח הבנין ולפעמים אפילו מוסיפים עוד 3 קומות. אלא שלפעמים, הבניה החפוזה והלא רשמית עלולה לעלות בחיי אדם.

ראש עירית בני ברק, ישכר פרנקטהל, מצהיר כי הוא מתכוון להילחם בתופעה. העירייה הודיעה כי הפיקוח על הבנייה ברחבי העיר בני-ברק יוגבר ומערכת צווי ההריסה תורחב, כדי ליצור את ההרתעה המתאימה כנגד בנייה בלתי חוקית ובנייה רשלנית.

לעיריה התברר כי לאחרונה ניסו תושבים אחדים לבצע בנייה בלתי חוקית במחטף והסוו את הבנייה בדרכים שונות מעניני עובדי הפיקוח על הבנייה, ולא אחת גם הפרו צווי הפסקת עבודה מינהליים.

באחרונה התמוטטו תוספות בנייה באחד האזורים, ובנס לא נפגע איש. באחד מהמקרים בוצעה יציקה בגובה שלוש קומות, כשבכל קומה הבנייה היתה בשטח של כ-50 ממ"ר.

כדי להימנע מחשיפת הבנייה על-ידי פקחי עירייה, בוצעה העבודה במהירות באותו יום, על-ידי קבלן מאום-אל-פאחם. בגלל העומס הגדול על הרגליים התומכות של היציקה, ובניגוד לתכנון הבונים שהיציקה תוכל להסתמך על הממדי"ם, התמוטטו כל שלוש הקומות, והיה חשש ששלושה מילדי הבית שלא נמצאו בדירות, נלכדו בתוך המבנה שקרס.

לצורך זה הוזמנו עובדי אגף ההנדסה של העירייה, שבראשות הרב יעקב אשר, מ"מ רה"ע; מכבי-אש, פיקוד העורף, ולאחר עמל רב הוברר שאף אחד מדיירי הבית לא נלכד. אדריכל ישראל קשטן, מהנדס העירייה ומר דוד סלחג'י, מנהל מדור מבנים מסוכנים באגף פיקחו על עבודות הפינוי וגם דאגו לפינוי ההריסות ולהצבת שמירה במחסומים, כדי למנוע כניסת אנשים זרים לשטח.

בימים אלו גם בוצע צו הריסה של חלק מהמבנה שנשאר במקום. כמו כן, בוצעו באחרונה צווי הריסה ברחוב עזרא של תחילת בנייתן של שתי יחידות דיור בקומת מרתף; ברחוב שבטי-ישראל של תוספת חדר; רחוב רבי יוסי-תוספת 20 ממ"ר בקומה א'; ברחוב קהילות-יעקב-סככה בקומת חנייה; ברח' יצחק שדה-תוספת דיור בקומה ראשונה; רחוב המכבים-פינוי השתלטות על שטח ציבורי בחצר בתי-ספר "אוהלי אליעזר" ו"מקור חיים"; רחוב ברוט-מכלאות לבע"ח; ברח' ביאליק, דירה בקומת קרקע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}