י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

לופוליאנסקי מאשים: המשטרה נוהגת באלימות

שוטרים רכובים על אופנועים מכים באלות את המפגינים נגד מצעד התועבה. זרנוקי מים השחיתו דירות של תושבי שכונת מאה שערים. ראש עירית ירושלים לשוטרים: תרסנו את עצמכם

צילום ארכיון: יוסי שחר
צילום ארכיון: יוסי שחר

ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, יוצא כנגד ההתנהלות האלימה של השוטרים בהפגנות נגד מצעד התועבה. לופוליאנסקי קרא למפקדי משטרת הבירה: הפסיקו את האלימות מצד השוטרים כנגד תושבי ירושלים.

לאור ריבוי תלונות על אלימות מצד שוטרים כלפי המוחים על הכוונה לפגוע בקדשי העיר ועוברי אורח, ולאור תלונות שנבדקו על ידי ראש העיר ירושלים, המעידות על שימוש מופרז באמצעים לפיזור הפגנות ופגיעה בתושבי השכונות החרדיות באמצעות התזת זרנוקי מים לתוך דירותיהם, קרא היום הרב אורי לופוליאנסקי למפקדי משטרת הבירה, לרסן את פעילותם ולהפסיק את האלימות כלפי התושבים. ראש העיר אמר כי מדובר בפעילות שאינה סבירה, הגורמת לנזק בגופם בנפשם ובממונם של תושבי העיר.

לעירית ירושלים הגיעו תלונות רבות על התנהלות אלימה ולא מוצדקת של שוטרים, כמו הכאה של עוברי אורח באמצעות אלות תוך רכיבה על אופנועים. בנוסף, עשרות דיירים מאזור מאה שערים שכלל לא השתתפו בהפגנות, טענו כי השוטרים הסבו נזק רב לרכושם, ללא כל הצדקה. על פי הטענות, עשתה המשטרה בימים האחרונים שימוש בזרנוקי מים בעוצמה חזקה ביותר, והפנתה אותם באופן יזום לעבר בתים באזור שלא היה להם כל קשר להפגנות. בעקבות כך נגרם נזק כבד לרכוש כאשר חלונות הבתים נופצו, הבתים עצמם נמלאו מים והרהיטים נהרסו כליל.

ראש העיר ציין כי מלבד הנזק ברכוש יש בדבר סכנת חיים של ממש, בעיקר עבור קשישים וילדים הנמצאים בבתים. "הכוונה לפגוע בקדשי העיר", אמר לופוליאנסקי "באה בעיקר מצד כאלו אשר אינם תושבי העיר, המבקשים לעורר פרובוקציות מיותרות. לא יתכן כי בנוסף לפגיעה החמורה בקדשי העיר וברגשות התושבים, יפגעו השוטרים גם בגופם ובממונם של תושבים ללא כל הצדקה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}