י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

המים במודיעין עילית ללא חשש חילול שבת

הגר"ח קניבסקי יצא באופן נדיר למודיעין עילית ופתח את ברז בריכת המים החדשה ללא חשש חילול שבת. לאחר מכן הניח את אבן הפינה לתחנה המקומית לייצור חשמל ללא חשש חילול שבת

הגר"ח קנייבסקי פותח את ברז המים. צילום: סופר סטודיו  מודיעין עילית
הגר"ח קנייבסקי פותח את ברז המים. צילום: סופר סטודיו מודיעין עילית

רק פעם אחת ב-6 שנים האחרונות הגר"ח קניבסקי יצא מהעיר בני ברק, והיה זה לפגישת עם חמיו הגרי"ש אלישיב ולכותל המערבי.

ביום שישי האחרון החליט הגר"ח באופן נדיר לצאת, והפעם למודיעין עילית, לאחר בקשה של ראש המועצה, יעקב גוטרמן.

הגר"ח הגיע לחנוך את חיבור בריכת המים החדשה, שיועדה לאספקת מים לתושבי מודיעין עילית, ללא חשש חילול שבת. המעמד השני, היה מעמד הנחת אבן הפינה להקמת תחנה מקומית לייצור חשמל לתושבי העיר מודיעין עילית, ללא חשש חילול שבת.

ידועה מכבר הקפדתו המיוחדת של מרן הגר"ח שלא להשתמש בחשמל בשבת של חברת החשמל, בשל יצורם על-ידי יהודים. הגר"ח הרואה בזה עניין גדול וברכה מיוחדת, זאת ע"פ פסיקת החזו"א זצ"ל. בעבר אף התבטא מרן הגר"ח באוזני ראש המועצה הרב גוטרמן על כך ש"מרן החזו"א רצה מאוד שישתמשו בשבת בחשמל כשר בארץ ישראל ולא זכה לכך", וביקש מראש המועצה לעשות מאמצים גדולים שלפחות במודיעין עילית - עיר של תורה, ישתמשו בחשמל ללא חשש חילול שבת ח"ו.

תחילה הגיע מרן הגר"ח סמוך לבריכת המים החדשה הממוקמת על הגבעה במרכז היישוב ברח' שער המלך. כשהוא נרגש ביותר וכולו שש ושמח בשמחה של מצווה, סגר בידו את הברז הראשי של הצינור המוביל מים של חב' מקורות. בפעולה זו נפתח גם החיבור שאפשר זרימת המים מהבריכה, היישר לבתי התושבים, ללא חשש חילול שבת.

ראש המועצה פנה לגר"ח וביקש בהזדמנות זו לבוא ולהניח את אבן הפינה להקמת תחנה מקומית לייצור חשמל כשר לתושבי העיר מודיעין עילית, ללא חשש חילול שבת. ואכן נענה הגר"ח לבקשה זו ונסע למקום. לאחר שסיים, בירך את המשתתפים ואמר "כל מי שטורחים למען השבת הויין ליה בנים תלמידי חכמים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}