י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הצעת חוק לפירוק מנהלת סל"ע

שנתיים חלפו מאז תכנית ההיתנתקות, ואלפי המגורשים מובטלים, מתגוררים בתת-תנאים וישובי הקבע לא נראים באופק. ח"כ חיים אמסלם: הם מושכים במתכוון את הפתרונות, כי בגמר עבודתה המנהלת תפורק

פינוי שא-נור
פינוי שא-נור

ח"כ חיים אמסלם (ש"ס) הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק לפירוק מנהלת סל"ע, המופקדת על הטיפול במופני גוש קטיף.

מלשכתו של אמסלם נמסר, כי הצעת החוק הונחה על רקע הליקויים המתגלים שוב ושוב בפתרונות שנותנת מנהלת סלע למפוני גוש קטיף, וזאת שנתיים לאחר הפינוי.

לפני כשנתיים גורשו אלפי יהודים מאזור גוש קטיף וחבל עזה במסגרת תכנית ההיתנתקות של אריאל שרון. הממשלה אמנם הבטיחה להם ישובי קבע, אך אף משפחה עדין לא זכתה למגורי קבע. אחוזים גבוהים מהם לא השתקמו תעסוקתית, לרובם לא נמצאו פתרונות התיישבותיים, הם שוהים במחנות מעבר בתת-תנאים ורובם טוענים כי לא זכו לטיפול הולם ממנהלת סלע.

המצב הבלתי סביר לחלוטין מחייב לשקול מחדש את מציאות גוף זה הנקרא מנהלת סלע, גוף שאינו מצדיק את קיומו. כך סבור ח"כ אמסלם. המנהלת הינה גוף בן 150 עובדים, ו"נראה כי היא מעוניינת שלא לפתור את בעיות המפונים כי בגמר עבודתה היא תפורק. ולכן הם מושכים במתכוון את מתן הפתרונות".

לאור זאת הגיש ח"כ אמסלם, בתיאום עם נציגי המפונים, הצעת חוק לביטול מנהלת סלע ובכך להפסיק את הסחבת ולהחזיר את הטיפול במפונים לידי המשרדים הממשלתיים האחראים לכך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}