י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

'פולגת' מחללים שבת

במפעלי חברת 'פולגת', בעלת השליטה ב'בגיר', עובדים בשבת כרגיל תוך חילול שבת. 'בגיר' בתגובה: אין לנו כל קשר עסקי עם 'פולגת' ולא קונים מהם סחורה

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

חברת 'פולגת', בעלת השליטה בחברת החליפות 'בגיר', מחללת שבת באופן סדיר בפעלי החברה בקרית גת.

'פולגת' עוסקת ביצור ובשיווק מוצרי טקסטיל והבדים, והיא בעלת השליטה בחברת החליפות 'בגיר', האוחזת בנתח שוק גבוה בשוק החליפות במגזר החרדי.

במכתב שישגר הרב יוסף גינזבורג, רב הישוב עומר, לרה"ג הרב יעקב בלוי, דיין בבד"צ העדה החרדית, הוא מתריע בפניו על חילול השבת של החברה. "במפעל 'פולגת' בקרית-גת עובדים בשבת במלוא המרץ – משמרות של 12 שעות כ"א. זאת למרות שהמפעל נמצא בהפחתת ייצור במחצית, ועומד לפטר כשליש מעובדיו – 170 איש", כותב הרב גיזנבורג.

לדבריו, פעילות המפעל בשבת היא "למרות התחייבות חברת 'בגיר' לרבנות הראשית עם חידוש ההכשר של שעטנז לאחרונה, להפסיק לעשות כן – והנה הרבנות הראשית כבר התרתה בהם כי היא עומדת להסיר את ההכשר מעל החברה בשל כך, אולם הם בחוצפתם ממשיכים בחילול שבת קודש ביודעם כי את ההכשר של 'העדה' לענין זה לא יסירו מעל המעילים הארוכים (שארפמאנ'ס) ואדרבה – כנראה ירחיבו אותו".

בסיום דבריו מבקש הרב גינזבורג לבדוק את נכונות הדברים ולפעול בנושא.

נציגי חברת 'בגיר' במגזר החרדי, פרסום 'אפיקים', מסרו בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "חברת 'פולגת' אינה בבעלות 'בגיר' ואף לא מתקיים ביניהן שום קשר עסקי. 'בגיר' עומדת בהסכם שנחתם עם הרבנים שלא לרכוש עבור חברת 'בגיר' המייצרת לשוק החופשי שום תוצרת מחב' 'פולגת' ואכן כך הם נוהגים.

כמו כן, מוסיפים ב'בגיר', כי חברת 'בגיר', פועלת שנים רבות בתיאום עם רב, נציג הרבנות בכל תחום השעטנז. חברת 'בגיר' מכבדת את ציבור לקוחותיה בכלל והציבור החרדי בפרט, הנאמן שנים רבות לחברה ולמוצריה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}