י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

לאן נעלם המימון ללימודי שחייה של ילדי החרדים?

תחקיר 'בקהילה' חושף: רוב התלמידים החרדים אינם יודעים לשחות, אבל החינוך העצמאי משתמש עם המימון הממשלתי ללימודי שחייה לצרכים אחרים

בריכה. צילום אילוסטרציה
בריכה. צילום אילוסטרציה

מידי קיץ מתרחשים עשרות אסונות של טביעה של ילדים וצעירים חרדיים. בניגוד לסטסיטיקה הכללית, בה מיוחסים מקרי הטביעה לאי זהירות והרפתקנות, מרבית מקרי הטביעה במגזר החרדי נובעים מחוסר ידע בשחייה.

ואין פלא. מנתונים שמציגה כתבת העיתון 'בקהילה' שרה גל מתברר, כי מרבית התלמידים החרדיים אינם יודעים לשחות ובמרבית בתי הספר ותלמודי התורה במגזר אין כל שיעורי שחייה.

משפחות חרדיות ששיכלו בן משפחה בטביעה, הביעו פליאה על כך שלמרות ההלכה המחייבת לימודי שחייה ולמרות הסכנה והקרבנות הנגבים מידי קיץ, רבים כל-כך אינם יודעים לשחות ואף שולחים את הצעירים לשחות בבריכה או בים ללא כל ידע מינימלי.

"איך ניתן לשלוח ילדים לבריכה או לים מבלי שיידעו לשחות", אמר ל'בקהילה' יצחק אבוהב, אב ששיכל את בנו בבריכת המשושים. "איך מרגיש אב, כשקורה אסון לאחר ששלח את בנו לטיול בנחל, לבריכה או לים בעוד הוא אינו יודע לשחות".

התחקיר חושף כי השערורייה גדולה עוד יותר, משום שלפי החוק בישראל חלה חובה על כל בית ספר ללמד את תלמידיו שחייה בכיתות ה'. משרד החינוך אף מעביר לשם כך תקציבים לרשתות החינוך החרדיות, כולל בית יעקב והחינוך העצמאי. אך לפי האשמות של הגורמים עימם שוחח 'בקהילה', מועבר כנראה התקציב למטרות אחרות - והתלמידים אינם זוכים ליהנות מהתקציב שאמור להציל את חייהם.

בשיחה עם השר משולם נהרי, הבהיר האחרון כי בניגוד למה שמתחולל ברשתות החינוך החרדיות האחרות, ברשת 'מעיין החינוך התורני' מגיע התקציב ליעדו ושיעורי שחייה מתקיימים ברוב בתי הספר שברשת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}