י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

"כלי התקשורת הוציאו את הפרשה מכל פורפורציה"

בלשכתו של ח"כ ר' חיים אמסלם מגלים כי סכום הכסף שהעביר בנתב"ג הינו יתרת תשלום המשכורת מעת שכיהן כרב קהילה בשוויץ. "הוא פשוט לא ידע שהוא צריך להצהיר על זה", טוענים שם

ח"כ אמסלם בביקורו בקהילת 'היכל הנס' לאחר השריפה
ח"כ אמסלם בביקורו בקהילת 'היכל הנס' לאחר השריפה

בסביבתו של ח"כ חיים אמסלם הודפים את העליהום התקשורתי היום, בעקבות עיכובו בנתב"ג, לאחר שהעביר כ-40 אלף דולר מבלי לדווח. בלשכתו מגלים כי אמסלם העביר את יתרת תשלום המשכורת שהיו חייבים לו מזמן כהונתו כרב קהילה בשוויץ, ולא ידע כלל כי הוא חורג מהסכום המותר להעביר על-פי חוק ועליו להצהיר עליו.

ח"כ אמסלם חזר שלשום לישראל לאחר ששהה בשוויץ. כאשר עבר במסלול הירוק עצרו אותו המוכסים לבדיקה שגרתית, שם התגלו ברשותו 40 אלף דולר במזומן שלא הצהיר עליהם.

לפי חוק הלבנת הון, מותר להכניס לארץ ללא דיווח סכום שאינו עולה על 20 אלף דולר. לאור זאת, אמסלם עוכב לחקירה בידי סוכני המכס וסכום הכסף הוחרם.

"יש כאן בעיה טכנית לחלוטין. הוא לא ידע שהוא חורג ב-20 אלף דולר מהסכום שמותר להעביר. הוא אמר להם שאם יש בעיה, הוא מוכן להצהיר על סכום הכסף ויענה להם על כל השאלות", אומרים בלשכת הח"כ.

מתברר כי סכום הכסף הוא יתרת תשלום השכר של אמסלם מזמן כהונתו כרב הקהילה בשוויץ. אמסלם כיהן כרב קהילת 'היכל הנס' - שבית הכנסת שלה הוצת לפני כחודש. בלשכתו טוענים כי סכום הכסף מוצהר בהצהרת ההון שלו והיועץ המשפטי לממשלה קיבל על כך הודעה בעבר.

"הוציאו את זה מכלל פורפורציה בכלי התקשורת", אומרים בלשכתו של אמסלם, "הוא לא עשה משהו רע ולא עבר על החוק. זה כסף שלו שהיה בחוץ לארץ והוא פשוט לא ידע שהוא צריך להצהיר על זה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}