י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הלפרט יוזם: כל נער בר-מצווה יעלה לכותל

ח"כ שמואל הלפרט יוזם הצעה שכל רשות מקומית תקבע יום שבו יעלו כל ילדי בית הספר בגיל הבר-מצווה לכותל המערבי, יניחו תפילין ויתפללו. יו"ר ועדת החינוך, מיכאל מלכיאור, יקדם את היוזמה

עלייה לתורה בכותל לנער בר-מצווה
עלייה לתורה בכותל לנער בר-מצווה

האם כל נער יהודי יחויב לעלות לכותל המערבי ולחגוג שם את בר-המצווה? כך יוזם ח"כ שמואל הלפרט מיהדות התורה.

בדיון שיזם יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאור, בנושא הכנת בני ובנות מצווה בבתי הספר, הציע הלפרט שכל רשות מקומית תקבע לעצמה יום מסוים בשנה, בו יעלו במרוכז כל ילדי בית הספר שהגיעו לגיל 'בר מצווה', לכותל המערבי בירושלים, לתפילה והנחת תפילין. מלכיאור הבטיח לקדם את הרעיון ולהעבירו למשרד החינוך ולכל הגורמים הרלוונטיים לצורך יישומו.

הלפרט אמר בדיון כי "אסור לנו להסתפק בטקס חגיגי של בר מצווה - עלייה לתורה, אמירת דרשה והנחת תפילין באופן חד פעמי. חובה עלינו להחדיר בקרב בני הנוער, את המשמעות של כניסה לעול תורה ומצוות".

בהמשך הדיון דרש הלפרט להחדיר בקרב בני הנוער את המשמעות של בר מצווה – הכניסה לעול תורה ומצוות, שהם סוד קיומו של העם היהודי. "העם היהודי התקיים משך אלפי שנים של גלות, מלוות צער ורדיפות בלתי פוסקות, בשעה שאומות חזקות וגדולות נעלמו ונכחדו כליל מההיסטוריה, רק אודות לקיום המצוות ולימוד התורה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}