י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

גפני: אשלם מכיסי החשמל לביה"ס באור יהודה

משרד החינוך לא מאשר העברת תקציב החשמל לביה"ס החרדי באור יהודה משום שלא נקבעו בחוק תקנות. גפני פנה לשר הפנים בבקשה להורות להעביר את התקציב, ובמידה ולא יימצא פתרון חוקי - ישלם מכיסו

גאידמק, מאחוריך. ח"כ משה גפני
גאידמק, מאחוריך. ח"כ משה גפני

ח"כ משה גפני הודיע היום כי הוא מתחייב לשלם מכיסו את הוצאות החשמל של בית הספר 'מכתב מאליהו' החרדי באור יהודה, במידה ולא ימצא פתרון חוקי לתקציב.

ביה"ס 'מכתב מאליהו' של החינוך העצמאי באור יהודה הינו בית ספר ותיק ובו מאות תלמידים ותלמידות ילדי המקום.

במכתב ששיגר גפני לשר הפנים, רוני בראון, מפרט גפני את השתלשות העניינים. לדבריו, לפני כשנה, בעקבות הוראת ראש תחום תמיכות במשרד המשפטים, דנו בעיריית אור יהודה באפשרות שלא לשלם את חשבונות החשמל, אף שהמבנים של ביה"ס הם מבנים עירוניים. ובכל זאת ההחלטה היתה להמשיך ולשלמם כמימים ימימה.

לאחרונה, בעקבות בחירות שהיו בעיר וחילופי שלטון, נותק החשמל ובהתערבות שר התשתיות ויועץ ראש הממשלה, עובד יחזקאל, חיברה חברת החשמל את הזרם מחדש לפרק זמן מוגבל שבו ייכנס ראש עיר חדש לתפקידו והחוק שאמור להסדיר את הנושא ייכנס לתקפו.

לדברי גפני, לאחר שראש העיר החדש נכנס לתפקידו וביקש מהחשב המלווה לשלם את החשמל, ולאחר קבלת החוק בממשלה ובכנסת, סירב הלה בטענה כי עליו לקבל הנחיה ממשרד הפנים.

אולם היועצת המשפטית של משרד החינוך, דורית מורג, טענה כי החוק לא חל עדיין מכיון "שלא נקבעו לו תקנות".

לסיום, כותב גפני כי "בקשתי, כי תורה לשלם את החשמל לפרק זמן קצר עד להסדר הנושא והנני מתחייב בזאת כי במידה ולא יימצא פתרון חוקי, אשלם את הכסף הזה מכיסי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}