י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

ישיבת שדרות עזבה את העיר

משרד האוצר טרם אישר תקציב למיגון הישיבה, והתלמידים עברו למושב חלץ הסמוך. ח"כ הרב חיים אמסלם מאשים כי גורמים מסוימים דאגו לכך שהתקציב למיגון לא יגיע ליעדו

טיל קאסם. צילום אילוסטרציה
טיל קאסם. צילום אילוסטרציה

בעקבות טילי הקאסמים הנוחתים ללא הפסקה בתקופה האחרונה על אזור הנגב המערבי, ישיבת שדרות עברה למושב חלץ הסמוך. זאת לאחר שמשרד הביטחון טרם החל בהליכים לקראת מיגון הישיבה.

ישיבת שדרות שוכנת בקראוונים בעיר ובחורי הישיבה חשופים כל רגע ורגע לסכנת חיים. ח"כ ר' חיים אמסלם מאשים כי מצב זה נובע מהפקרה מכוונת מצד גורמים שדאגו להעביר למקומות אחרים את התקציב שהעבירה וועדת הכספים של הכנסת עבור מיגון הישיבות בשדרות.

בנוסף, במכתב שיגר ראש הישיבה, הרב אריה גמליאל, לח"כ אמסלם, הוא קובל על כך שישיבת ההסדר בשדרות זכתה לתקציב של 9 מיליון שקל לצרכי מיגון, ואף הוצע להם לבנות חדרי ביטחון.

בעקבות מצב החירום בשדרות בימים האחרונים נאלצה הישיבה לעקור למושב חלץ הסמוך לשדרות על מנת שבחורי הישיבה יוכלו ללמוד בלי הפרעה.

בעקבות פעילותו של ח"כ הרב אמסלם ופנייתו ליו"ר וועדת הכספים, ח"כ סטס מסזנקוב, הובטח לו כי הנושא יטופל מול משרד האוצר על מנת להביא להסרת האיום שמרחף על ישיבת שדרות.

במכתב ששיגר יו"ר ועדת הכספים לאמסלם, הוא עונה לי כי סוכם עם הרב אריה גמליאל, ראש ישיבת שדרות, על העברת נתונים לגבי צרכי המיגון של הישיבה, לשם העברת מסודרת של דרישה תקציבית ממשרד האוצר. העלות היא כ-450 אלף שקלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}