י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הרב מצגר: "מעשהו של פולארד היה ידידותי"

הרה"ר הרב יונה מצגר ניצל את דרשת חג השבועות ואמר כי "מעשהו של פולארד היה ידידותי להגן על ישראל ידידתה של ארה"ב. ראוי שארה"ב תרחם עליו ותשחררו"

מעשה ידידותי. פולארד
מעשה ידידותי. פולארד

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, מביע עמדה מדינית ביחס ליונתן פולארד, מרגל שנמק בכלא בארה"ב לאחר שהורשע בריגול.

בדרשת חג השבועות בבית הכנסת 'ישורון' בירושלים, לפני תפילת 'יזכור', אמר הרב מצגר "אנו עומדים להתפלל על נשמות הנפטרים אך לבל נשכח כי ישנם גם יהודים שחייהם אינם חיים. אחד מהם הוא אחינו יהונתן פולארד הנמק בין כותלי הכלא בארה"ב ומצפה שנים לשחרורו".

בהמשך דבריו אמר הרב מצגר כי חטאו הגדול של פולארד היה העברת מידע למדינה ידידותית, "מעשהו של פולארד היה מעשה ידידותי מתבקש שנועד להגן על ישראל ידידתה של ארה"ב".

את הנושא העלה הגר"י מצגר בעקבות התבטאותו והתנצלותו של שגריר ארה"ב בישראל ריצרד ג'ונס ולפיהם פולארד לא הוצא להורג למרות שבגד במולדתו כיוון שזכה במידת הרחמים. "אם מדברים על מידת הרחמים אז ראוי שארה"ב תרחם על היהודי האומלל הזה ועל משפחתו, ותשחרר אותו לאלתר".

הגר"י מצגר סיפר כי לפני למעלה משנה שיגרו הוא והראשון לציון הגר"ש עמאר איגרת לנשיא ארה"ב ג'ורג' בוש ושעליה חתמו הרבנים הראשיים לישראל לשעבר בבקשה כי יחוס על פולארד.

עוד סיפר הרה"ר לישראל כי הוא זכה להיות הרב הראשי היחיד שבמהלך כהונתו ביקר את פולארד בכלאו במפגש שארך כ-4 שעות. "פולארד אמר לי כי כיום אין בידו כלל סודות העלולים לפגוע בביטחונה של ארה"ב". פולארד סיפר לגר"י מצגר כי תנאי כליאתו קשים והם נועדו "לשבור אותו" כדבריו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}