שלב הגמר במכרז הענק של 'פריזמה'
'פרסום גל' ו'תוצאות אפקטיביות' עלו לשלב הגמר במכרז על תקציב הפרסום הענק של בית ההשקעות 'פריזמה רקיע מהדרין'. מנכ"ל בית ההשקעות: "נמשיך לכבד הסכמים קודמים עם 'תוצאות אפקטיביות'"
- נתי טוקר, 'מרכז העניינים'
- י"ב אייר התשס"ז
- 5 תגובות
דב קוטלר, מנכ"ל 'פריזמה'
שוק ההון מתחיל לגלות את המגזר החרדי, ועכשיו בגדול: בית ההשקעות הגדול במדינה 'פריזמה' עורך מכרז על תקציב הפרסום למגזר החרדי. במכרז התמודדו ששה משרדים, בהם המשרדים הגדולים והמובילים במגזר החרדי. ל'מרכז העניינים' נודע כי לשלב הגמר עלו בשלב זה משרדי הפרסום 'פרסום גל' ו'תוצאות אפקטיביות'.
על-פי הערכות, תקציב הפרסום של בית ההשקעות יעמוד על למעלה ממיליון שקל לשנה.
עד עתה טיפל בתקציב 'פריזמה' משרד הפרסום 'תוצאות אפקטיביות', ואף יצא בקמפיין נרחב בתקופת החגים. כאמור, עתה החליטו בהנהלת החברה לצאת למכרז על התקציב.
את הפעילות במגזר החרדי מנסה 'פריזמה' לבצע באמצעות בית השקעות 'רקיע' המתמחה בפעילות במגזר החרדי. 'פריזמה' רכשה את 'רקיע שוקי הון' לפני כשלושה חודשים ומתכוונת למזג אותו לתוך חברת ניהול התיקים שלה, מתוך כוונה לגייס משקיעים מהמגזר הדתי – חרדי.
'רקיע שוקי הון', מנוהלת על ידי איש העסקים אברהם גואטה, והיא מנהלת השקעות כשרות על פי ההלכה.
כאמור, במרכז על תקציב הפרסום התמודדו שישה ממשרדי הפרסום הגדולים והמובילים במגזר החרדי. בשלב זה עדין לא ידוע מי יזכה במכרז, אולם נודע כי לשלב הגמר עלו 'פרסום גל' ו'תוצאות אפקטיביות'.
בתי ההשקעות מגלים את הכסף החרדי / פרשנות
השוק החרדי נחשב למנוף צמיחה. הוא לא קהל היעד הראשוני כמעט של אף חברה. מעטות החברות שמשיקות מוצרים בו זמנית גם למגזר הכללי וגם למגזר החרדי. על-פי רוב, רק לאחר שחברה מצליחה למצות את נתח השוק הקיים במגזר הכללי, היא מחפשת מנופי צמיחה נוספים, ובראשם המגזר החרדי.
שוק ההון עבר מהפכה בשנת 2006 בעקבות הרפורמה בועדת בכר. ניהול ההשקעות עבר לידיים פרטיות של בתי ההשקעות, ואלו החלו להסתער על השוק במגזר הכללי.
בשוק הכללי המצב כבר הגיע לרוויה. כל בתי ההשקעות נוהגים שוב ושוב לצעוק בריש גלי כאילו הם אלו המניבים את התשואות הגדולות ביותר למשקיעים. לא נוצר בידול ברור בין בתי ההשקעות והמאפיינים של כל אחד מהם. כאשר כל אחד טוען "אני הכי טוב", המשקיע מבולבל ומעדיף להדיר את רגליו.
עכשיו מגיע הגל השני. בתי ההשקעות הגדולים החלו בתהליכי מיתוג חדשניים, שהמטרה היא לבדל אותם מבתי השקעות אחרים הדופקים על דלתי המשקיעים.
הגל השני לא כולל רק רענון המותג מול המגזר הכללי, אלא חיפוש אחר מנועי צמיחה נוספים וקהלי יעד חדשים. בשלב זה בחדרי ישיבות רבים של בתי ההשקעות הגדולים דנים ומתפלפלים כיצד להצליח לסחוף את המגזר החרדי. לא מן הנמנע שכבר בשבועות הקרובים נראה פעילות אינטנסיבית של בתי השקעות גדולים נוספים, מעבר ל'פריזמה', שרוצים להתמודד על נתח השוק האטרקטיבי שעדין לא מוצה.
המגזר החרדי, בניגוד לתדמית, מנהל את כספיו בצורה חכמה ויודע להפיק את המקסימום. התוכניות השונות של הגמ"חים הגדולים, כמו הפקדה חודשית תמורת הלוואה גדולה לאחר תקופה, מעניקים פתרונות לא רעים בכלל לכסף של הציבור החרדי. לבתי ההשקעות הגדולים יש אתגר גדול להצליח לרכוש את אמונם של המגזר החרדי ולהבהיר לו את היתרונות בהפקדת הכסף בבתי ההשקעות.
לאף אחד אין סקר מדויק מה תהיה מידת ההצלחה של הקמפיינים, אולם ברור כי מי שימהר ויזכה לראשוניות במגזר החרדי, הוא זה שיקצור את רוב הפירות.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות