י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

ראובן אדלר מנדב עצות למפלגות החרדיות

הפרסומי ראובן אדלר הרצה על מערכות הבחירות לצידו של אריאל שרון ואמר: "המפלגות החרדיות צריכות מסר אחד חותך וברור"

"מר"צ יורדת כלפי מטה". ראובן אדלר אתמול
"מר"צ יורדת כלפי מטה". ראובן אדלר אתמול

מנהלי מוסדות ועסקנים חרדיים זכו לשמוע אתמול הרצאה נדירה מפיו של היועץ האסטרטגי הפרסומאי ראובן אדלר, מבעלי פרסום 'אדלר חומסקי ורשבסקי' ומשרד הפרסום למגזרים 'טריו'. אדלר נודע כמי שהוביל את אריאל שרון במערכות הבחירות וכמי שייעץ לו בהקמת מפלגת 'קדימה'.

בראשית דבריו אמר אדלר כי "זה יהיה מאד שחצני להגיד שאנחנו יצרנו את אריאל שרון. שרון היה מגה פוליטיקאי ומגה מנהיג עוד לפני שהתחלנו לעבוד איתו".

אדלר סיפר כי בקמפיין הבחירות של 2001, מעמדו של אריאל שרון היה ירוד, בגלל התדמית הגרועה ממלחמת לבנון. בעיה נוספת היתה לשרון, לפי אדלר, שהוא לא הצליח לקונצנזוס המרכזי של אזרחי ישראל. "מקבוצות מיקוד ומחקרים שערכנו עולה כי עם ישראל הולך תמיד על המרכז, עם מעט פנייה ימינה", אמר אדלר, ולדבריו, העלייה של אריאל שרון להר הבית גרמה להקצנה בתדמית שלו ולפגיעה בסיכוייו להיבחר.

עוד גילה אדלר, כי בהתבסס על מחקרים רבים שנערכו במשרדו "הדבר היחיד שמעניין את עם ישראל זה הביטחון האישי. הנושא הכלכלי אף פעם לא בראש סדר העדיפויות, וגם לא הנושא החברתי. כל הדברים הללו הם אינם 'אישו'. הדבר הכי חשוב שיש זה הביטחון".

הסיסמא שנבחרה אז היתה "רק שרון יביא שלום", ללא הזכרת הביטחון, מנקודת מוצא שאריאל שרון נתפס בציבור כ"מר ביטחון".

לעומת שרון, ברק סבל אז מתדמית גרועה. "בישראל ובעולם האימג' יותר חשוב מהאג'נדה", אמר אדלר, "והיתה תדמית שברק אכזב והוא לא הצליח לספק את הסחורה. בתשדירים שלנו כל הזמן הראינו את המשא ומתן של ברק עם ערפאת בקעמפ-דייויד. קמפיין נגטיבי הוא מאד חשוב, כי בדרך כלל הצבעת הנגד היא יותר חזקה מהצבעת הבעד - לא רק בארץ אלא בעולם. גם הקמפיין של 'מושחתים נמאסתם' הוא זה שהעלה את רבין לשלטון", טען אדלר.

נקודה נוספת ומעניינת עלתה בהרצאה, היא שבחירות ב-2001 אריאל שרון הבטיח שלום, אבל מעולם לא פירט איך הוא מתכוון לעשות זאת. "אריק מעולם לא פרש תכנית איך הוא יביא שלום. התדמית שלו היתה של איש כוחני שיכול להתמודד נגד ערפאת, אבל איך הוא יביא את השלום? על ידי 'ויתורים כואבים'. הוא אף פעם לא אמר איך. בבחירות האלו הוא זכה בניצחון סוחף של מעל 60%".

בסיקור הבחירות של 2003, סיפר אדלר כי הם גילו בסקרים שתנועת הליכוד הפסיקה להיות פופולרית. "לכן בכלל לא פרסמנו את הליכוד. התמקדנו רק בשרון, אבל לא הזכרנו כלום על הליכוד". עוד גילה אדלר, כי כדי "לחמם" את הדימוי שלו הם צילמו אותו יחד עם נכדיו...

כאשר החליט שרון לפרוש ולהקים את מפלגת 'קדימה', לא היתה זו העדיפות הראשונה לשם המפלגה. "השם הראשון שנבחר בסקר ובקבוצת מיקוד היה אחריות לאומית", גילה אדלר. "אנחנו כפרסומאים ידענו שיש בעיות עם קדימה, אבל העדפנו את השם הזה. תוך יום השם נקלט. ערכי המותג של קדימה היו מרכזיות, וזה דבר חשוב מאד, מנהיגות, חדשנות ותקווה".

אדלר פנה גם לקהל היושב מולו ונידב למלפגות החרדיות עצות כיצד להצליח לסחוף קהלים נוספים מעבר למנדטים הקבועים מהקהל החרדי. "אני חושב שבמפלגה כמו שלכם אתם צריכים לבוא עם מסרים חותכים וברורים. אתם זקוקים למסר אחד ברור למה כדאי להצביע בשבילכם. אני חושב למשל שמר"צ מנסה להתפשט על הרבה מאד מסרים ועושה טעות נוראית מבחינתה, ולכן היא יורדת כלפי מטה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}