י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

יום השואה בכנסת: "אין אלוקים"

בטקס יום הזיכרון שנערך בכנסת בחרו להקריא קטע בו נערה הי"ד שנספתה בשואה אומרת: "אם אלוקים נותן לזה לקרות סימן שאין אלוקים". ח"כ אמסלם: "התפלאתי והזדעזעתי"

אין אדם נתפס בשעת צערו. מחנה אושוויץ
אין אדם נתפס בשעת צערו. מחנה אושוויץ

במשך עשרות שנים, מאז השואה האיומה, מתמודדים ציבור המאמינים בשאלה הכואבת שמפנים אליהם אנשים שאיבדו את אמונתם: "איפה הקב"ה היה בשואה?".

בשאלה כואבת זו דנו גדולי הדור ובעלי ההשקפה וענו תשובות רבות, שהמשותף אליהן שאין מקום כלל להרהורי כפירה ח"ו.

אלא שבטקס הממלכתי שנערך בכנסת ביום השואה, בנוכחות הרבנים הראשיים וחכי"ם חרדים ודתיים, בחרו להקריא עדות מזעזעת מתוך יומנה של נערה שנספתה בשואה. עורכי הטקס בחרו מהיומן קטע להקראה באורך כשתי דקות. מתוך היומן כולו בחרו דוקא בקטע בו אומרת הנערה בכאבה: "אם אלוקים נותן לזה לקרות סימן שאין אלוקים".

ח"כ הרב חיים אמסלם (ש"ס) פנה במכתב חריף ליו"ר הכנסת ולאגף האירועים בכנסת בו התלונן על חוסר ההתחשבות והפגיעה בכבודם וברגשותיהם של הרבנים הראשיים ושל חברי הכנסת החרדים והדתיים.

במכתבו הוא כותב: "מה רבה הייתה פליאתי והזדעזעותי שבחרתם להקריא מיומנה המזעזע והמרגש של אותה הנערה הי"ד דווקא את הקטע, שאין לדון את הכותבו, כי אין אדם נתפס בשעת צערו (מסכת בבא בתרא דף ט"ז ע"ב), וק"ו נערה צעירה שמוראות השואה עברו עליה בטרם עת, אבל דווקא את האמירה הבוטה 'אין אלוקים' חלילה, זה מה שמצאתם להביא ביום קשה זה ובנוכחות הרבנים הראשיים וחברי הכנסת הדתיים?".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}