י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

'אל על' לא תוכל גם לאחל פסח כשר

נציגי ועדת הרבנים לענייני השבת שאלו את הגרי"ש אלישיב האם לאפשר ל'אל על' לפרסם בעיתונות החרדית מודעות ברכה לחג ללא מבצעים, ונענו בשלילה. "יש משבר אמון קשה מאד", אומר הרב גולדקנופף

כמו נוהל מלחמה. מטוס 'אל על'
כמו נוהל מלחמה. מטוס 'אל על'

נציגים של ועדת הרבנים לענייני השבת הגיעו הערב (ד') לביתו של הגרי"ש אלישיב ושאלו אם ניתן לאפשר ל'אל על' לפרסם רק מודעות ברכה לחג, ללא הודעה על מבצעים והנחות. מזכיר הועדה, הרב יצחק גודלקנופף, אומר ל'בחדרי חרדים' כי הגרי"ש אלישיב הורה חד-משמעית לא לאפשר פרסום ל'אל על' והתבטא כי אנחנו נמצאים במערכה על קדושת השבת, וכל וויתור פוגע במערכה.

ההוראה שלא לאשר ל'אל על' הגיע השבוע, לאחר שחלק מהעיתונים כבר ירדו לדפוס. כך למשל, בגיליון החג של עיתון 'משפחה' שיופץ מחר יופיע פרסום של 'אל על'. העיתון העביר היום מכתב לוועדה בו הוא מצהיר כי העיתון ירד לדפוס עוד לפני שיצאה ההוראה שלא לאפשר ל'אל על' לפרסם בעיתונות החרדית.

לדברי מזכיר הוועדה, הרב יצחק גולדקנופף, להוראה שלא לאפשר ל'אל על' הצטרף גם האדמו"ר מגור והיא מקובלת על כל החברים בועדה.

חברת 'אל על' הגיעה לפני כחודשיים לסיכום עם ועדת הרבנים שלא לטוס בשבת. אולם לפני כחודש מטוס של 'אל על' שיצא מטורונטו לתל אביב טס בשבת, תוך שהחברה מסיבה את הטיסה לחברת-הבת 'סאן דור' הפועלת בשבת בצורה סדירה.

"התנאים בהסכם עם 'אל על' לא מולאו", אומר הרב גולדקנוף, "למשל דרישה שלנו שיהיה נוהל שבת בכל מגדלי הפיקוח של 'אל על' בעולם, כמו נוהל מלחמה. במסגרת משא ומתן לומדים איך לתקן, אבל מאז ועד היום לא התקדם שום דבר".

* אם אסור לפרסם, איך זה שמותר עדין לנסוע ב'אל על'?

"גדולי ישראל נמנעו מלהוציא איסור ל'אל על' בשלב זה כי הם סברו שעדין לא הגיע הזמן. בטיסות סדירות 'אל על' עומדת בהתחייבות, אבל במקרה ההוא הם אפילו לא פנו אל הגר"ש עמאר. זה פגע באמון ופגע בהסכם. ויתרנו על הרבה דברים, לא הלכנו לא על הכשרות מטוסים בשבתות, לא על 'סאן דור', לא על טיסות מטען, ועוד לא דיברנו על נושא הסרטים. הלכנו רק על טיסות נוסעים בלבד, אז לפחות שהנקודה הזאת תישמר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}