י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

השאגה שלא נשמעה במגזר החרדי

משרד היח"צ החרדיים לא משתתפים בתחרות 'האריה השואג'. "לא נגיש עבודה מכיוון שאין להם מתרגם לשפת הציבור החרדי", אומר ר' אריה פרנקל, מנהל אגף יחסי ציבור ב'פרסום גל'

"היח"צ במגזר יותר מורכב". מסיבת עיתונאים למגזר החרדי. צילום: HNN
"היח"צ במגזר יותר מורכב". מסיבת עיתונאים למגזר החרדי. צילום: HNN

יש שסוברים שפעילות יחסי הציבור המגזר החרדי היא החשובה ביותר ובעל ההשפעה הגדולה ביותר על מהלכים שיווקים במגזר. זה אולי נכון, אבל פעילות זו במגזר החרדי לא זוכה להכרה המגיעה לה.

על מה הדברים אמורים? במגזר הכללי מתקיימת בימים אלו תחרות בתחום יחסי הציבור תחת השם 'האריה השואג'. בכירי המפרסמים, הפרסומאים, האקדמיה והתקשורת יטלו חלק בוועדת השופטים בתחרות 'האריה השואג' לשנת 2007 של האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות.

אלא שהמגזר החרדי לא נמצא שם. ומדוע? לטענת אנשי יחסי ציבור עימם שוחחנו, הסיבה היא משום שהאיגוד לא השכיל למנות אף שופט מקרב המגזר החרדי שמסוגל להבין את הפעילות הייחודית למגזר.

מנהל אגף יחסי הציבור ב'פרסום גל', ר' אריה פרנקל, שהיה בעבר חבר הנהלת האיגוד, אומר ל'מרכז העניינים' כי "יש פה באמת בעיה מובנית, מכיוון שאנשי היח"צ במגזר הכללי לא יודעים איך 'לאכול' את יחסי הציבור המקצועיים במגזר החרדי. הם לא מבינים המורכבות של הדברים. הם מכירים את העבודה מול התקשורת, אבל לא מכירים את מכלל הנושאים שאנחנו עובדים אליהם. אני יכול להגיד אחרי הרבה שנים של ניסיון שאין לנו מה להתבייש מול יחסי הציבור הכלליים, ובהרבה מאד פרמטרים אנו אף עוברים עליהם בחומרה, בהיקף הפעילות ובדיסציפלינות השונות, הכוללות זיקה לאלף ואחד גורמים".

* העובדה שאין שופטים חרדיים היא זו שגרמה לכם לא לגשת?

" אני חושש שמי שעובד, אין לו זמן לגשת לתחרות. אבל אם הייתי יודע שלועדת הפרס ב'אריה השואג' יש מתרגם לשפת הציבור החרדי, הייתי שוקל להתפנות ולהגיש את העבודות שלנו לתחרות. אבל אני לא בטוח שיש להם מתרגם".

בתגובה לדברים אומר אופיר חכם, דובר האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות כי "אנו מקבלים בברכה את נציגי המגזר הדתי הן בתחרות האריה השואג והן בפעילויות המקצועיות השוטפות שלנו.
ולראיה, יש לנו גם חברים ממגזר זה המשלמים את דמי החבר ופעילים באיגוד. לגבי בחירת השופטים לתחרות, לא התייחסנו למגזרים כלשהם, מלבד למגזרים של אנשי מקצוע בתחום יחסי הציבור והדוברות, עתונאים, מפרסמים, פרסומאים ואנשי אקדמיה. יצוין, כי יו"ר וועדת השופטים בתחרות בשנתיים האחרונות נימנה על המגזר הדתי – פרופ' שמואל וילציג ליהמן מאוניברסיטת בר-אילן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}