כ' חשון התשפ"ה
21.11.2024

חג הפרסומות

לקראת החג העיתונים מלאים בכמות גבוה של מודעות, אבל יש פרסומאים שסבורים שדווקא עכשיו אסור לפרסם. "מאבדים 80% מהאפקטיביות, היות ולא מקבלים בולטות"

"זה לא הזמן ליצור תדמית". פרסומות רחוב
"זה לא הזמן ליצור תדמית". פרסומות רחוב

כל מי שפותח את העיתונים החרדיים בימים אלו נתקל בכמות אדירה של פרסומות. תקופה זו נחשבת ל'פיק' בעולם הפרסום, ומהווה הזדמנות צריכה גדולה בתחומים שונים. כל יצרניות מוצרי הניקיון לפסח, המאכלים לחג, המלבושים ועוד, בוחרים להציג את מרכולתם דווקא עכשיו.

אלא שיש מי שסובר שדווקא עכשיו - אסור לפרסם. מנהל המגזר החרדי ב'טריו' אומר ל'מרכז העניינים' כי "הפרסום בתקופה זו מאבד 80% מהאפקטיביות שלו, היות ולא מקבלים בולטות גבוהה. רק אם אין ברירה מפרסמים עכשיו. אבל מותגים שלא קשורים לפסח ונשענים על תדמית, עדיף להם לא להשקיע בתקופה הזאת. מפרסמים כמו חברות הצבע והיקבים, לא יוצאים עכשיו מבצע, אלא בקמפיין תדמית, וזה לא הזמן ליצור תדמית".

ואיך כן נכון לפעול? ב'טריו' סוברים שלפסח צריך להתכונן זמן רב קודם. "לפני חודשיים", מספרים שם, "כשהמדיה היתה ריקה, יצאנו במבצע גדול עם אבקת הכביסה 'אריאל' לרכישת שני מארזים גדולים של שני קילו. החברות המתחרות יכולות לפרסם עכשיו בכמויות, אבל אנשים לא יקנו כי הם 'תקועים' עם אבקת כביסה עד שבועות. זה יצר תופעה שערב פסח זה כבר לא רלוונטי. אחרי פסח אנחנו נחזור שוב לחזק את הערכים של המותג".

* מה אתה מציע למפרסם שכן מוכרח לפרסם דווקא עכשיו?

"כדי לקבל אפקט טוב חייבים קריאטיביות. להיות בולט ברמות לא רגילות. אצלנו משתדלים תמיד להיות יצירתיים יותר, אבל כדי לקבל בולטות בתקופה הזאת אסור לך להתפשר".

מנהלת הקריאטיב בפרסום 'מימד', מנוחה שטרן, מסייגת את הדברים. "זה גורף מאד", היא אומרת ל'מרכז העניינים', "כי הציבור שלנו אוהב לקרוא את העיתון ולהבחין בכל פרט חדש. נכון, לא הייתי משיקה עכשיו מוצר חדש אפילו אם זה לפי לוח הזמנים, אבל לגופו של ענין תלוי אם המוצר שייך לתקופה או לא. לדוגמה, מוצרים של 'סנו', זה הזמן שאנשים מחפשים את המידע, ולכן יש לזה מקום בפרסום של עיתוני ערב החג. אבקת כביסה גם אני לא הייתי מפרסמת לפני החג. לעומת זאת, מהסיבות שהזכרנו, אנחנו לא יוצאים כרגע בפרסום ל'קוקה קולה', אלא רק לאחר החג".

ב'מימד' מספרים על פעילות עניפה בערב החג בתוך נקודות המכירה, וכן פעילויות שיווקיות שונות.

לעומת גיליונות ערבי החג, שכאמור, לא כולם ממליצים לפרסם בהם, הרי שבגיליון החג עצמו אין חולק שכל חברה חייבת להופיע. ב'טריו' סבורים כי "בגיליון עצמו של פסח לא מוכרים בכלל, אלא רק בונים תדמית. זה נועד יותר לחזק ערכים ואת הקשר עם הקהילה, ולכן יש מקום לכל חברה להופיע שם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}