י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

"פרנקו התחייב שלא יהיה עוד מצעד"

בעדה החרדית זועמים על הכוונה לקיים שוב מצעד תועבה בירושלים. הרב פפנהיים: "מפקד מחוז ירושלים התחייב בסיכומים שהושגו שכל עוד הוא בתפקידו, לא יהיה עוד מצעד". גאב"ד ירושלים: נקומם את כל העולם

נקומם את כל העולם. ההפגנות נגד המצעד בירושלים
נקומם את כל העולם. ההפגנות נגד המצעד בירושלים

מפקד מחוז ירושלים ניצב אילן פרנקו התחייב במפורש שכל עוד הוא בתפקידו, לא ייערך שוב מצעד בירושלים. כך מגלים ב'עדה החרדית'. עורך ביטאון 'העדה', הרב שמואל פפנהיים, אומר את הדברים ל'בחדרי חרדים', לאור הפרסומים כי 'הבית הפתוח' הגיש בקשה למשטרת ישראל לקיים שוב את מצעד התועבה בירושלים. הארגון מבקש לקיים את האירוע בהשתתפות אלפי צועדים מגן העצמאות במרכז העיר, אל גן הפעמון הסמוך למושבה הגרמנית.

לפני כארבעה חודשים רעשה הארץ לאחר שהמשטרה אישרה את קיום מצעד התועבה בירושלים. רחובות ירושלים בערו ומפגינים רבים כנגד המצעד נעצרו. בסופו של דבר, בתיווך המשטרה, התקיים מפגן מצומצם באצטדיון האוניברסיטה העברית בגבעת רם.

הבקשה החוזרת לקיים גם השנה את המצעד בירושלים עוררה סערה רבה בציבור החרדי. "ניצב פרנקו התחייב בפנינו שכל עוד הוא בתפקידו, לא יהיה עוד מצעד בירושלים", מגלה הרב פפנהיים. "הוא אמר שהוא לא יכול להבטיח מה יהיה אחרי שיפרוש, אבל הבטיח שהשנה הוא לא יאשר מצעד בירושלים".

רבני העדה החרדית זועמים על התוכניות לקיים שוב את המצעד בירושלים. "הסערה שראינו אצל הגאב"ד הגר"ט וייס זו סערה שלא ראינו ב-4 שנים האחרונות. הוא נפגע באופן אישי מכל הסיפור הזה. נלחמנו עד מיצוי הנפש נגד זה, והנה עכשיו זה חוזר שוב פעם. הגאב"ד אמר שאנחנו נקומם את כל העולם בשביל הענין הזה", אומר הרב פפנהיים.

השבוע אמורה להתקיים פגישה בין מפקד המחוז ובין הגאב"ד, פגישה שנקבעה לפני זמן רב בעקבות האירועים בעבר. אנשי העדה החרדית מתכוונים להזכיר לפרנקו את התחייבותו שכל עוד הוא בתפקידו, לא יהיה מצעד נוסף בירושלים.

אנשי העדה החרדית גם זועמים על המשטרה שלא עומדת בהתחייבויותיה בסיכומים שהושגו עם ביטול המצעד הקודם, כמו ביטול כתבי האישום נגד המפגינים. "אנחנו עומדים היום 4 חודשים אחרי, ועדיין הם לא ממלאים כלל את ההתחייבויות שלהם. יש עדיין הרבה תיקים שפתוחים שהם התחייבו לסגור. זו היתה ההבנה. ולא רק שלא סגרו תיקים, אלא יש אנשים שעוברים עינויים והתעללויות בבתי משפט".

עסקנים נוספים מתוך העדה החרדית ומחוצה לו קיימו בחודשים האחרונים מגעים עם אנשי 'הבית הפתוח' במטרה להניא אותם מלקיים שוב מצעד בירושלים. "ניסו להסביר להם בדרכים שונות מדוע זה פוגע. חשבנו שהם מקבלים את הדברים, אבל לאור ההצהרות של אתמול אנחנו רואים שאין לנו על מי לסמוך", אומר פפנהיים.

גם אנשי 'הבית הפתוח' מציינים כי הם מקיימים כבר תקופה ארוכה דו-שיח עם נציגים מהמגזר החרדי. אולם שם מעריכים שאת האישור הסופי לקיומו של המצעד יקבע בסופו של דבר בג"ץ, וכן שהבית הפתוח נערך להליך משפטי נגד המשטרה למקרה שלא תאשר אותו.

במשטרת ירושלים אומרים כי הפנייה התקבלה והיא נבחנת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}