י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

התנועה להגינות שלטונית: הדחת ליצמן אינה חוקית

תישקל גם עתירה לבג"צ בנושא. הדחת יו"ר ועדה אפשרית רק כאשר נפתח נגדו הליך פלילי. "השבח לקל, אין כל טענה בדבר הליך פלילי כלשהו נגד ליצמן"

ח"כ ליצמן
ח"כ ליצמן

התנועה להגינות שלטונית שיגרה מכתב ליועצת המשפטית של הכנסת וליו"ר הכנסת, ממנו עולה כי הליכי הדחתו של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ יעקב ליצמן, הם שלא כדין.

במכתב ששיגר יו"ר התנועה, מרדכי אייזנברג, הוא מציין: "הליכי השעייתו של יו"ר ועדה קבועים בתקנון הכנסת. עיקרם השעייה רק לאחר פתיחת הליך פלילי נגד יו"ר הועדה... בעניינו, השבח לקל, אין כל טענה בדבר הליך פלילי כלשהו נגד יו"ר ועדת הכספים, ולכן אין בתקנון הכנסת הליך כלשהו המסוגל להביא להדחה את יו"ר ועדה מועדות הכנסת".

אייזנברג מציין עוד, כי תקפידו של תקנון הכנסת לשמור על תקניות נהלי הכנסת וועדותיה מפני הרוחות הפוליטיות המשתנות חדשות לבקרים, והעדר נוהל להדחת יו"ר ועדה תפקידו מכוון לשמור על עצמאותם, תקניות כהונתם וביצוע תפקידיהם של יו"ר ועדות הכנסת השונות.

בסיום המכתב דורש אייזנברג להימנע או להורות על הימנעות מנקיטת הליך השעיה/הדחה של יו"ר ועדת הכספים של הכנסת.

בהתנועה להגינות שלטונית אומרים, כי תתכן גם הגשת עתירה לבג"צ בבקשה למנוע את הליך ההדחה, אולם לדבריהם, ראשית יש למצות את ההליכים מול הרשויות, ורק לאחר מכן יבדקו הסיכויים בעתירה לבג"צ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}