י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

'מעריב': הילדים של רוזנשטיין על הכוונת

לפני 3 שנים גילתה המשטרה כי אחד מיריביו של זאב רוזנשטיין שכר מתנקשים שירצחו את ששת ילדיו. רוזנשטיין הוזהר - ושכר מאבטחים לילדים שהוצבו ליד ביתו וליד הישיבה שבה לומד בנו

אחד מילדיו של רוזנשטיין
אחד מילדיו של רוזנשטיין

לפני יותר משלוש שנים הוחזר זאב רוזנשטיין בבהילות לארץ מטיול באיטליה, לאחר שהמשטרה גילתה כי אחד מיריביו שכר מתנקשים כדי לפגוע בששת ילדיו.

העיתון 'מעריב' מדווח כי האירוע התרחש זמן קצר לאחר ניסיון החיסול הכושל בסניף להמרת מטבע ברחוב יהודה הלוי שבתל אביב. באירוע, שהתרחש בדצמבר ‭,2003‬ הוטמן מטען חבלה רב עוצמה שהתפוצץ רגע לפני שרוזנשטיין נכנס למקום. באירוע נהרגו שלושה בני אדם ועשרות אחרים נפצעו.

חוקרי היחידה המרכזית ניהלו אז את חקירת ניסיון החיסול, אך במקביל המשיכו לאסוף ראיות נגד זאב רוזנשטיין במסגרת החקירה שכונתה אז “רעידת אדמה‭.”‬ במהלך הפעילות הגיע מידע לצוות החוקרים, בראשותם של רב־פקד נסים דאודי ורב־פקד יוסי בן־נעים, שניהל אז את החקירה, כי אחד מארגוני הפשיעה שמסוכסך עם זאב רוזנשטיין מתכנן לפגוע בששת ילדיו או בכמה מהם.

בזמן שהתקבלה הידיעה שהה רוזנשטיין עם אשתו איבון באיטליה. ליחידה המרכזית של משטרת תל־אביב הגיע מידע לפיו המחסלים מתכוונים לנצל את היעדרותם של ההורים כדי לפגוע בילדים.

לאחר קבלת הידיעה כינסו מפקד היחידה המרכזית וסגנו הערכת מצב מיוחדת. בישיבה הוחלט לנקוט שורה של צעדים כדי לסכל את ניסיון הפגיעה בילדיו של רוזנשטיין. במשטרה החליטו לנקוט עוד באותו יום בפעילות “סמויה אך רועשת‭,”‬ כפי שהגדיר אותה קצין בכיר.

לפי 'מעריב', המשימה הוטלה על קצין הבילוש של היחידה, רב־פקד אלי אסיאג. בלשים הוצבו ליד ביתו של רוזנשטיין וליד המקומות שבהם שוהים ילדיו, כולל הישיבה שבה לומד בנו. המטרה היתה לאותת למתכנני הפגיעה בילדים כי המשטרה יודעת על כוונותיהם.

במקביל, הוחלט ליצור קשר עם זאב רוזנשטיין באיטליה ולעדכן אותו על הידיעות המודיעיניות. המשימה הוטלה על ראש מפלג התשאול בימ”ר דאז, סגן־ניצב אבי נוימן, שיצר קשר עם רוזנשטיין ששהה בבית מלון ברומא. “יש לנו ידיעות שמנסים לפגוע בילדים שלך. אנחנו מבקשים ממך שתשמור עליהם ותדאג לאבטח אותם, או שתעביר אותם למקום מבטחים‭.”‬

רוזנשטיין, מצדו, הבהיר לקצין כי בכוונתו לארגן מיד אבטחה לכל אחד מילדיו. ואכן, זמן קצר לאחר מכן הבחינו אנשי הימ”ר במאבטחים שהוצמדו לכל אחד מהילדים.

איבון, אשתו של זאב, אישרה למעריב כי שהתה באותה תקופה עם בעלה בחו”ל, אך הכחישה את שאר פרטי הידיעה. “לא שמעתי על הסיפור הזה‭,”‬ אמרה, “אין לנו סכסוך עם אף אחד. אני חושבת שהמשטרה מנסה לסכסך בין זאב לבין אנשים אחרים בכוח‭.”‬

בעוד מספר ימים תחזיר משטרת ישראל את רוזנשטיין לארץ בפעם השנייה. הפעם הוא ינחת בישראל כבול באזיקים ויובל מיד אל הכלא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}