י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

עוד תלונה נגד נעמי רגן

סופרת נוספת תובעת את רגן וטוענת כי העתיקה מספריה והשתמשה בחוויה מחייה כדי להשפיל באופן ערמומי חרדים. בית משפט אסר למכור את הספר והטיל עיקול על התמלוגים

מועתק? שער הספר החשוד כמועתק
מועתק? שער הספר החשוד כמועתק

האם הסופרת נעמי רגן, שנוהגת לזלזל בציבור החרדי בספריה, מתגלה כמעתיקנית סידרתית? תלונה נוספת הוגשה נגד רגן בטענה כי העתיקה ספרים. על-פי דיווח ב'גלובס', לביהמ"ש המחוזי בירושלים הוגשה היום (ד') הודעה של סופרת נוספת, שרה שפירו, הטוענת כי הסופרת נעמי רגן העתיקה קטעים ורעיונות מספר שכתבה.

הודעה זו מצטרפת לתביעה שמנהלת הסופרת מיכל טל, באמצעות עו"ד גלעד קורינלדי, כנגד נעמי רגן לפיצוי של 4.25 מיליון שקל בשל הפרת זכויות יוצרים.

הסופרת נעמי רגן, המכנה את עצמה חרדית, כתבה מספר ספרים העוסקים במגזר החרדי, כשכולם מתאפיינים בלעג וקלס לאורח החיים החרדי.

בכתב התביעה הראשון שהוגש נגד רגן נאמר כי הסופרת מיכל טל הוציאה לאור בלונדון בשנת 1995 ספר שנקרא 'האריה והצלב'. לדבריה, רגן ביצעה שימושים פסולים בחומרים מספרה ברב מכר שהוציאה ב-1998 בשם 'בידך אפקיד רוחי', וקיים דימיון בזמן התרחשות העלילה, במבנה התוכני בכריכת הספר ובשימוש בעץ משפחתי.

בתביעה הנוספת שהוגשה היום טוענת הסופרת שרה שפירו כי היא מצאה בספר שכתבה רגן בשם 'סוטה' מילים וסצינות שהכירה מספר שהיא כתבה בשם 'יומנה של אם יהודיה'. שפירו טוענת כי רגן השתמשה בחווייה מחייה כדי להשפיל באופן ערמומי יהודים חרדים.

לדברי שפירו, בתחילה היא פנתה לרגן וזו אמרה לה שהיא יכולה למחוק את הסצנות מההדפסות העתידיות בתרגום העברי או לתת קרדיט בעמוד התודות בהדפסות העתידיות. בהמשך רגן הכחישה כל קשר בין הספרים וטענה שהדמיון ביניהם נובע אך ורק מכך שביהדות יש שפע רעיונות שהועברו במסורת משותפות במהלך ההיסטוריה.

ביום 22.2.2007 הוציא השופט י. שפירא צו מניעה זמני תקדימי האוסר את המשך מכירת הספר של רגן, וכן הוציא צו עיקול על כספי התמלוגים בגין מכירת ספרה.

נעמי רגן עצמה מכחישה כל קשר לסופרות התובעות. פרליטקה של רגן, עו"ד מיבי מוזר, מסר כי בתביעה עובדות וציטוטים שלא היו ולא נבראו, וכי היא דוחה את כל הטענות ובעיקר את הטענה על פגיעות בזכויות היוצרים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}