י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הקונסול החרדי והקונסול האמריקאי

קונסול ארה"ב נפגש עם עיתונאים חרדים ביוזמת מנכ"ל 'הלשכה לשירות הנוסע' הרב מתתיהו חשין, שזכה לכינוי 'הקונסול החרדי'. "החוק האמריקני דורש סטנדרטים ברורים, ועל הציבור להתחשב"

תתחשבו בנהלים. הקונסול במפגש העיתונאים
תתחשבו בנהלים. הקונסול במפגש העיתונאים

קונסול ארצות הברית בירושלים יוצר קשר ישיר עם המגזר החרדי ויודע גם לפרגן: "עובדי הקונסוליה האמריקנית בירושלים מתפעלים מאד מהביקורים בריכוזי הציבור החרדי, בישיבות, בתלמודי התורה ובתי הכנסת, המוכיחים כי חיי הציבור החרדי בארץ מושתתים על עזרה הדדית וסיוע לזולת וזהו הכוח שמחזיק אתכם ובונה את הציבור החרדי", כך אמר השבוע סטורט פט, קונסול ארצות הברית בירושלים, במפגש מיוחד עם כתבים חרדים, שנערך במרכז 'תקוה ישראל' בירושלים, שבראשות הרב שלמה בקשט שליט"א רבה של אודסה באוקראינה והמנכ"ל הרב רפאל קרוסקל, ביוזמתו של הרב מתתיהו חשין, מנכ"ל 'הלשכה לשירות הנוסע'.

המפגש התקיים במסגרת הקשרים שנרקמו בין הקונסול האמריקאי לבין הרב חשין, שקיבל זה מכבר את הכינוי "הקונסול החרדי", המקיים מזה שנים קשרים הדוקים עם השגרירויות והקונסוליות הזרות, ומוביל את הדיפלומטים הזרים לסיורי לימודים בריכוזים החרדיים.

במסיבת העיתונאים אמר הקונסול סטיוארט פט, כי עם התקרב הקיץ וחג הפסח הבעל"ט, הקונסוליה בירושלים מזכירה לכל מבקשי ויזות או דרכונים אמריקאים, להגיש בקשות בהקדם האפשרי ולהגיע מוכנים עם כל המסמכים הדרושים ביום הראיון. לדבריו, זמן ההמתנה להגשת ויזת תיירות הוא כשבועיים, והמעוניינים לבקר בארה"ב חייבים לתכנן זאת מראש כדי לאפשר מספיק זמן להגשת הבקשה לויזה. "בקשות דחופות יתקבלו רק במקרים רפואיים דחופים, נסיעות פרטיות לא יוכלו לקבל טיפול מועדף", אמר הקונסול.

בדבריו הוסיף, כי אזרחים אמריקאים יכולים להגיש בקשה לדרכון חדש או לתעודת לידה של ילדיהם בימי שני, שלישי, חמישי ושישי בין השעות 8-11.30 בבוקר, למעט ימי רביעי. הנפקת דרכון אמריקאי עורכת בין שלושה לארבעה שבועות, אבל זמן ההמתנה יכול להיות ארוך יותר במיוחד בתקופת הקיץ. אזרחי ארה"ב המתכננים לנסוע לארה"ב, עליהם להגיש בקשה חודש מראש.

קונסול ארה"ב בירושלים הוסיף, כי המעוניינים לנסוע לארה"ב לחג הפסח, יוכלו להגיש בימים הקרובים בקשה לקבלת ויזה, להגיע לראיון בקונסוליה תוך שבועיים ואת הויזה מיד לאחר מכן.
בדבריו ציין הקונסול פט, כי לעיתים אנשים מגיעים לקונסוליה עם מסמכים שאינם מספקים, ועל המבקש ויזה לשכנע את הקונסול אודות כוונותיו וההוכחות לכך שאין מדובר בהגירה לארה"ב. גם כאשר מדובר במסמכים להוכחת מגורים בעבר בארה"ב כדי לרשום ילדים כאזרחים אמריקניים, יש להביא מסמכים רשמיים. "אנו מוקירים ומכבדים רבנים וראשי ישיבות שמעידים כי המבקש למד בחו"ל, אבל אנו דורשים הוכחות חזקות יותר. אנו עושים את המירב כדי לשרת את הציבור כולו, והציבור החרדי בתוכו, אבל החוק האמריקני דורש עמידה בסטנדרטים ברורים, ועל הציבור להתחשב בכך", אמר.

כן ציין הקונסול, כי נעשו שיפורים רבים בבניין הקונסוליה בירושלים, וכי בקרוב מתכננת הקונסוליה לעבור למזרח תלפיות, במבנה שמוקם בסיועו של ראש עיריית ירושלים הרב אורי לופוליאנסקי.

עוד הוסיף הקונסול ואמר, כי גם כאשר למבקש ויזה אין הוכחות כלכליות לכך שהוא נטוע בישראל וכי אין כוונתו להגר לארה"ב, הרי שהסיורים במגזר החרדי מלמדים אותו שהציבור החרדי נוסע נטוע בארץ. "בציבור החרדי קשה להוכיח יכולת כלכלית בגלל העדר תלושי משכורת אצל אברכים, אבל אנחנו למדנו כי יש עזרה לזולת וגם אם לאדם אין מקור פרנסה רשמי, יש לו דירה וילדים ואנחנו נותנים לו ויזה בלב שקט, גם אם אין לו את היכולת הכלכלית המוכחת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}