י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

'אל על' וחילול השבת: סבב מכריע אצל גדולי ישראל

מטוס של 'אל על' נחת בשבת תחת שם חברת הבת 'סאן דור'. האדמו"ר מגור הורה לח"כ ליצמן לא לנסוע ב'אל על'. אנשי העסקים שחתמו על הערבות עודכנו בהתפתחויות

"בינתיים לא לנסוע". האדמו"ר מגור
"בינתיים לא לנסוע". האדמו"ר מגור צילום: קבלן_דעות

סאגת 'אל על' עולה שוב לכותרות: לאחר שהתברר שהחברה ביצעה תרגיל והעבירה טיסה שנחתה בשבת לחברת הבת 'סאן דור', החלו בוועדת הרבנים לפעול על-פי ההסכמים מלפני שישה שבועות להחרמת החברה. ההכרעה הסופית תתקבל לאחר סבב אצל הגרי"ש אלישיב והאדמו"ר מגור. במקביל, הנגידים שחתמו ערבות על הקנס ל'אל על' כבר עודכנו בפרשה.

ב-ynet פורסם כי טיסת אל-על מטורנטו לתל אביב נאלצה לנחות ביום שישי בלונדון עקב תקלה טכנית. בשל קרבת השבת החליטו ב'אל-על' להעביר את הטיסה לחברת הבת 'סאן-דור', אולם בפועל כלל לא הוחלף המטוס: הנוסעים הדתיים פוזרו בין בתי מלון בלונדון, והמטוס ש"החליף" חברות במהלך השבת - נחת בנתב"ג אחרי כניסת השבת.

בדקות האחרונות סיימו בועדת הרבנים לענייני השבת דיון בנושא, וסוכם כי ההכרעה תתקבל אצל גדולי ישראל. הרב יצחק גולדנקנוף, יו"ר ועדת הרבנים לענייני השבת, אומר ל'בחדרי חרדים' כי בשעות הקרובות יערך סבב אצל הגרי"ש אלישיב שליט"א ואצל האדמו"ר מגור, ועל-פי הכרעתם יוחלט על המשך הפעילות. "לא יכולנו לקבל החלטה לבד, ולכן אנחנו פונים לגדולי ישראל שיכריעו בנושא", אומר הרב גולדקנוף.

במקביל, נודע ל'בחדרי חרדים' כי האדמו"ר מגור הורה לשואלים בינתיים לא לנסוע ב'אל על'. על-פי הדיווחים, ח"כ יעקב ליצמן, שנסע הבוקר לברלין, ביטל את הטיסה ב'אל על' ובמקום זאת טס עם 'לופטאנזה'.

בועדת הרבנים החלו כבר להוציא אל הפועל את סעיפי ההסכם שחתמה 'אל על' לפני כשישה שבועות. חברי ועדת הרבנים עושים מאמץ ליצור קשר עם עו"ד יעקב ויינרוט, נציג הציבור החרדי, השוהה כעת בחו"ל. בפרשה עודכן גם הנגיד רובי שרון, אחד מאנשי העסקים שהיה ערב לסכום הקנס שיוטל על 'אל על'.

"לאור התשובות של גדולי ישראל נחליט על המשך דרכינו וכשיהיו תוצאות – נודיע", אומר הרב גולדקנופף. "ברגע שתהיה החלטה מוסכמת על כולם יחליטו כל גדולי ישראל יחד מה לעשות. זו תהיה החלטה אחידה של כולם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}