הפרסום עולה, העיתונים חוגגים
מיוחד: העלייה בהיקף הפרסום ב-2006 עשתה טוב בעיקר לשבועונים. 'משפחה' ו'בקהילה' מזנקים, 'המודיע' ממשיך להוביל ו'יתד נאמן' עולה, אבל פחות
- נתי טוקר, 'מרכז העניינים'
- א' אדר התשס"ז
- 3 תגובות
זינוק של 34% בהיקף הפרסום. אלי פלאי מנכ"ל 'משפחה'
הפרסום החרדי עולה בהתמדה בשנים האחרונות. רק בשנת 2006 דיווחנו על עלייה של 20% בהיקף הפרסום החרדי יחסית לשנת 2005.
המדיה החזקה ביותר במגזר החרדי היא העיתונות, אולם החלוקה בין העיתונים הגדולים יכולה להיות מעניינת ואף מעוררת תמיהות.
מבדיקת מקיפה של נתוני 'יפעת בקרת פרסום' לשנת 2006 עולה כי העיתונות החרדית המובילה אכן רשמה עלייה משמעותית, אם כי, השבועונים הם אלו שנהנו יותר מהגידול בפרסום החרדי, ואילו היומונים רשמו עלייה מינורית יחסית.
המדד אותו אנו עורכים הוא על-פי שטחי הפרסום באינטשים שפורסמו בעיתונות החרדית, ולא במחירים, בכדי להגיע לרמת הדיוק המקסימלית ולא להתבסס על מחירונים שלעיתים אינם משקפים את ההיקף הנכון. במקביל, אנו עורכים מדד נוסף של עמודי הפרסום המלאים שהתפרסמו בעיתונות, שהם ממחישים יותר את היקף הפרסום של החברות הגדולות במשק, הנוהגות לפרסם עמודים שלמים ולא פרסומות קטנות.
הנה הנתונים לפניכם: עיתון 'המודיע' רושם עלייה של 20% במספר האינטשים שפורסמו בעיתון במהלך שנת 2006, יחסית לשנת 2005. בשנה האחרונה פורסמו בעיתון 233 אלף אינטש, יחסית ל-194 אלף בשנת 2005. סכום זה משקף את כלל העליה בהיקף הפרסום במגזר החרדי של כ-20%, כפי שפורסם בסיכום השנה של 'יפעת בקרת פרסום'.
בקטגוריית העמודים השלמים (כולל עמודי פרופורציה) שפורסמו בעיתון המודיע, נרשמה עלייה נמוכה יותר של 14%, כאשר בשנת 2006 פורסמו בעיתון 2,476 עמודי פרסום מלאים.
עיתון 'יתד נאמן' רושם גם הוא עלייה, אם כי היא נמוכה יחסית לשאר העיתונים החרדים. בכמות האינטשים שפורסמו בעיתון במהלך 2006 חלה עלייה של 15% והעיתון מתייצב במקום השני במדד האינטשים עם 214 אלף. במדד העמודים המלאים רושם 'יתד נאמן' עלייה מינורית יותר של 11% עם 2,151 עמודי פרסום מלאים בשנת 2006.
בשנה האחרונה החל 'יתד נאמן' במסע שיווקי נרחב, שבמסגרתו אף מופץ העיתון חינם בימי רביעי בכל הריכוזים החרדיים ברחבי הארץ. נתוני 'יפעת בקרת פרסום' מראים כי אכן העיתון רשם עלייה בהיקף הפרסום, אולם כאמור, העלייה היא הנמוכה ביותר מבין ארבעת העיתונים הגדולים, והיא לא משקפת את העלייה כולה בענף הפרסום החרדי העומדת על כ-20%.
לעומת זאת, נראה כי השבועונים החרדים הם אלו שגרמו לגידול המשמעותי יותר במגזר החרדי. עיתון 'משפחה' רושם זינוק של 34% במספר האינטשים שפורסמו בעיתון, ומתייצב במקום השלישי עם 176 אלף. גם במדד העמודים המלאים רושם העיתון זינוק דומה, כאשר הגיע בשנת 2006 ל-2,240 עמודי פרסום.
עיתון 'בקהילה' רושם גם הוא נסיקה של כמעט 30% בהיקף הפרסום, כאשר הגיע בשנת 2006 ל-111 אלף אינטש. גם במדד העמודים המלאים רושם העיתון עלייה דומה והגיע ל-996 עמודים.
בעיתונים 'יום ליום' ו'כפר חב"ד' לא ניתן ליצור השוואות מול שנת 2005, משום שרק השנה העיתונים הללו החלו להשתלב במדד 'יפעת בקרת פרסום'. בשנת 2006 עמד עיתון 'יום ליום' על 68 אלף אינטש ו-653 עמודי פרסום מלאים הופיעו בו. 'כפר חב"ד' במקום האחרון בשבועונים החרדים עם 40 אלף אינטש ו-542 עמודי פרסום מלאים.
כזכור, פרסמנו בשבוע שעבר את נתוני סקר TGI המצביעים על כך שבחציון האחרון של 2006 חלה ירידה משמעותית באחוז החשיפה לכל העיתונים החרדיים.
מצעד העיתונים - סיכום 2006
1. המודיע: 233,236 אינטש (20%+) 2,476 עמודים (14%+)
2. יתד נאמן: 214,715 אינטש (15%+) 2,151 עמודים (11%+)
3. משפחה: 176,046 אינטש (34%+) 2,240 עמודים (33%+)
4. בקהילה: 110,905 אינטש (30%+) 996 עמודים (29%+)
5. יום ליום: 68,808 אינטש 653 עמודים
6. כפר חב"ד: 40,223 אינטש 542 עמודים
קישורים:
פרשנות: 'המודיע' מוביל, למרות המשרדים הגדולים
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות