י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

אנשי 'תורה ומסורה' בביקור בביתר-עילית

הסיור נערך במפעל הקיבוץ החינוכי, המשמש מקום לימוד והנחייה לעובדי הוראה. הרב רייבק: "נשכפל את ההצלחה לאמריקה

אנגלית רהוטה. פינדרוס נואם לנוכחים
אנגלית רהוטה. פינדרוס נואם לנוכחים

ביקור מיוחד ובלתי שגרתי קיימו בביתר עילית, משלחת ועידת 'תורה ומסורה' מאמריקה. המשלחת שהיתה מורכבת מרבנים ואנשי חינוך, באה להתרשם מפעולות וממפעלי 'מרכז החינוך – ביתר עילית', אשר הוקם בעזרת העירייה.

הביקור המיוחד נפתח במסיבת קבלת פנים, ליד שולחנות ערוכים בטוב טעם באולם מתנ"ס דברי חיים.

פתח בדברי ברכה קצרים, מייסד המרכז והוגה הרעיון, הרב אברהם קייזר, אשר כיבד את ראש העיר, הרב יצחק פינדרוס, להציג בשפה האנגלית את רעיון 'מרכז החינוך' ולספר על תועלתו לאנשי מערכת החינוך.

באנגלית רהוטה, תאר ראש העיר, את התפתחותה של העיר, מאז הקמתה, וציין את ייחודה ברוב גווניותה. "אופייה של העיר גרם לכך, שזהו המקום המתאים ביותר ליוזמה ברוכה של המרכז. במיוחד כאשר במוסדות החינוך ישנם כיום כ- 17,000 תלמידים בלע"ה".

לאחר מכן יצאו המשתתפים לסיור בקיבוץ החינוכי, אשר כבר היה בשיא פעילותו בקומה העליונה. האורחים הופתעו מעוצמת הרעיון שבמפעל המיוחד הזה. רובם ככולם, הצטרפו די-בספונטניות לדיוני המלמדים וסיפרו בהתפעלות לחברי קבוצות הדיון, איך לאחר עשרות שנים של הכרת עולם החינוך, שבו כבר ראו הרבה דברים מעניינים בחינוך – מחזה נדיר כזה, הם לא ראו.

בהמשך סיירה הפמליא בשאר מפעלי המרכז: המרכזיה הפדגוגית, הספריה, אגף ההוצאה לאור, התערוכות הקבועות ועוד ועוד. ניכר היה עליהם שהם מתפעמים מכל דבר בפני עצמו, אבל מעל לכל: מרעיון ה'קיבוץ החינוכי'.

הרב יהושע רייבק מ'תורה ומסורה' הודה בדברי הסיכום להנהלת המרכז, שזיכתה אותם לראות דבר חדש ונפלא. "יש לנו כאן אנשים מכל רחבי אמריקה, וכולם יכולים לשכפל את מה שקורה כאן. כולנו תקוה, שמנהל המרכז, הרב אברה קייזר, וודאי יעמוד לימיננו בעזרה ונצליח ליישם את הרעיון. במסגרת ביקורינו בארץ, סיירנו בשורה נכבדת של מפעלים פדגוגיים, אבל כל הביקור היה שווה רק בזכות הסיור עתה ב"קיבוץ החינוכי. בשבילנו זה היה ביקור חיוני וחשוב ביותר".

בתום הביקור הובעה תודה לאגף תרבות, למחזיק התיק סגן ראש הרב עקיבא אוביץ ומנהל האגף הרב יעקב טורנהיים וכן להנהלת מרכז החינוך ביתר עילית, על הארגון ועל השעות המרוממות והמאלפות, שהעניקו להם באמצעות סיור זה.

מפעל הקיבוץ החינוכי שע"י מרכז החינוך ביתר עילית משמש למחנכים ולעובדי ההוראה מקום לימוד, הנחייה, השתלמות והתפתחות מקצועית. במסגרת המפעל, מתקבצים מדי שבוע בשבוע עשרות מחנכים ממוסדות שונים, המלמדים חומר זהה, וכאן, במפעל הקיבוץ החינוכי, מקיימים ביניהם, רב-שיח קבוצתי, בהדרכתו של מנחה פדגוגי, על ליבון החומר הנלמד, מה הן נקודות ה"צימוק" שבחומר, וכיצד ללמד את החומר לתלמידים - באופן המושלם והנכון ביותר, כאשר כל מחנך מחדד ומוסיף נופך משלו, ויוצרים ביניהם העשרה הדדית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}