כ"ג חשון התשפ"ה
24.11.2024

TGI - הסקר המלא: גם העיתונות החרדית בירידה

מפילוח נתוני TGI באוכלוסייה החרדית עולה מגמה הפוכה. 'משפחה' יורד ב-20%, גם 'יתד נאמן' ו'בקהילה' יורדים. 'כפר חב"ד' מזנק ו'יום ליום' עולה. כל האמת

ירידה של 20%. אלי פלאי, מנכ"ל 'משפחה'
ירידה של 20%. אלי פלאי, מנכ"ל 'משפחה'



נתונים מפתיעים בסקר TGI לחציון השני של 2006: המגזר החרדי נחשף פחות לעיתונות המובילה בסוף השבוע.

מהנתונים עולה כי בעוד שבחציון הראשון של שנת 2006 נרשמה עלייה לרוב העיתונים החרדים, הרי שבחציון השני נרשמה ירידה באחוז החשיפה. זאת לאחר פילוח הנתונים למגזר החרדי.

עיתון 'משפחה' רושם את הירידה המשמעותית ביותר. העיתון שהוביל את אחוז החשיפה במגזר החרדי בחציון הראשון של 2006 עם 35.5%, יורד בחציון השני של 2006 ב-20%, ומגיע רק ל-28.4%. למרות זאת, העיתון שומר עדיין על המקום הראשון באחוז החשיפה במגזר החרדי.

גם בקרב האוכלוסייה הכללית רושם העיתון ירידה מ-4.2% ל-3.9. הנתון המפתיע הוא כי דווקא בקרב המגזר הדתי-לאומי רושם 'משפחה' עלייה מ-2.8% ל-4.4%.

מהדורת סוף השבוע של העיתונים היומיים רושמת גם היא ירידה. עיתון 'יתד נאמן' יורד בימי שישי מ-27.8% בחציון הראשון של 2006 ל-24.0% בחציון השני. ירידה של 13%.

עיתון 'המודיע' רושם ירידה מינורית יותר במהדורת סוף השבוע, ועומד על 26.9%, יחסית ל-27.2 בחציון הראשון של 2006.

גם עיתון 'בקהילה' רושם ירידה קטנה מ-21.0% ל-19.3%.

יש להדגיש כי הנתונים המוצגים כאן הם של החציון האחרון של 2006 יחסית לסקר האחרון בחציון הראשון של 2006. נתוני כל שנת 2006 יחסית לכל שנת 2005 מצביעים דווקא על עלייה מינורית באחוז החשיפה לרוב העיתונים.

שני העיתונים שרושמים דווקא עלייה בתקופה זו הם 'יום ליום' ו'כפר חב"ד'. עיתון 'יום ליום' עולה מעט ל-8.0% חשיפה במגזר החרדי. 'כפר חב"ד' רושם עלייה משמעותית של 55%, ומגיע ל-6.2, יחסית ל-4.0 בחציון הקודם.

עיתון 'המחנה החרדי' נותר כמעט ללא שינוי עם 4.8% חשיפה במגזר החרדי. עיתון 'שעה טובה' יורד ב-26% ומגיע ל-5.9% חשיפה במגזר החרדי, יחסית ל-8.0% בחציון הקודם.

בניגוד למגמה, בעיתונים היומיים נרשמת דווקא עלייה. 'יתד נאמן', שממשיך להפיץ בימי ד' מהדורה חינמית של העיתון בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ, ממשיך לטפס גם בחציון הנוכחי ועולה בכ-10% ל-37.3%. עיתון 'המודיע' היומי רושם גם הוא עלייה ומגיע ל-27.9%.

העיתון הדתי לאומי 'בשבע' זוכה לאחוז חשיפה גבוה במיוחד במגזר החרדי – 17.2%.

רדיו 'קול חי' יורד גם הוא באחוז החשיפה במגזר החרדי ועומד על 26.6%. במגזר הדתי-לאומי אחוז החשיפה של הרדיו עומד על 14.2 ובמגזר הכללי 4.8.

מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע ע"י חברת 'מחקרי סינגל סורס' מקבוצת טלסקר ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של 10,000 מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ- 3.72 מיליון נפש.

לאחרונה פרסמנו כי בכוונת החברה לבצע מחקרים ממוקדים למגזרים החרדי, ערבי ורוסי שישקפו נתונים מדויקים יותר.

מצעד העיתונים: סוף שבוע, מגזר חרדי


משפחה 28.4 (-20%)
המודיע 26.9 (-1%)
יתד נאמן 24.0 (-13%)
בקהילה 19.3 (-8%)
יום ליום 8.0 (+3.8%)
כפר חב"ד 6.2 (+55%)
שעה טובה 5.9 (-26%)
המחנה החרדי4.8 (-2%)
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}