י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

בקשה למנוע חלוקת תהילים לחיילים

ח"כ רן כהן ממר"צ חושב שחיילי צה"ל לא צריכים לקרוא תהילים. מתנגד לחלוקת ספרי תהילים על-ידי חב"ד

רוצה לצנזר. ספר תהילים
רוצה לצנזר. ספר תהילים

יש מי שמעוניין למנוע מחיילי צה"ל לקרוא ספרי תהילים לפני שהם יוצאים לקרב.

זה התחיל השבוע בתוכניתו של גבי גזית 'הכל דיבורים' ברשת ב'. השדרן הפרובוקטיבי התייחס לפרויקט חלוקת ספרי התהילים שיצאו-לאור על-ידי 'צעירי-חב"ד'. ספרי תהילים חולקו באדיבותו של ארקדי גאידמק.

גזית אמר בתוכניתו כי "חייל שהתגייס לצה"ל הביא לנו מתנה שקיבל במסגרת תהליך החיול - ספר תהילים קטן שנמצא בידי עטוף באריזת פלסטיק חביבה. מאחורי הספר כתוב: 'ספר תהילים לסגולה ולשמירה באדיבות ארקדי גאידמק לזכותו ולזכות בני ביתו', בעברית ובאנגלית. את התהילים קיבל החייל, יחד עם החולצה מכנסיים נעליים וסוודר".

דובר צה"ל הגיב לשאלותיו של גזית ואמר כי "א. חלוקת ספרי התהילים לא נעשית באופן פורמלי. ב. בשרשרת החיול לא מחולקים ספרי תהילים בכלל".

אלא שעל חבר-הכנסת רן כהן (מר"צ), הדברים לא היום מקובלים. באתר COL דווח כי כהן שלח מכתב לשר-הביטחון, עמיר פרץ, תחת הכותרת: "עצירת מכירת צה"ל לארקדי".

במכתבו טוען כהן כי אין לאשר חלוקת חומר דתי בבסיסי צה"ל: "פניתי בעבר לקודמיך בתפקיד וביקשתי מהם לעצור את תופעת החזרה בתשובה של חב"ד בבסיסי צה"ל. לא רק שהם מחלקים ספרי תהילים על-ידי חיילים, אלא שחבר אליהם ארקדי גאידמק. אני פונה אליך לעצור את מכירת צה"ל לעשירים ונדבנים וכמובן לעצור חלוקת חומר דתי בבסיסי צה"ל".

פעילות חב"ד בבסיסי צה"ל אינה מסתכמת רק בחלוקת ספרי תהילים, אלא גם בפעילויות בחגים ובמועדי ישראל. ככל הנראה, לדעתו של כהן, אין לחיילי בצבא ההגנה לישראל צורך במעט ידע על היהדות ובקריאת ספרי תהילים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}