י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

אין הסכם עם 'אל על'

השמחה של מי שרצו לסגור הסכם מהיר עם 'אל על' הייתה מוקדמת מדי: האדמו"ר מגור דחה את הצעת ההסכם

אין הסכם עם 'אל על'
חברת אל על

השמחה של מי שרצו לסגור הסכם עם 'אל על' הייתה מוקדמת מדי: היום אחר הצהריים דחה האדמו"ר מגור את הצעת ההסכם שהוצגה בפניו, משום ששני הסעיפים המרכזיים שהציב - זכות ווטו לרב וערבויות - לא הושגו במשא ומתן עם החברה.

קודם לכן דווח כי ועדת הרבנים והחברה הגיעו להסכם, לפיו 'אל על' מתחייבת להתייעץ עם רב, אבל לא תעניק ערבויות. במקביל, תוקם ועדת הידברות של 'אל על' והציבור החרדי.

במסגרת ההסכם שהתגבש חברת 'אל על תמשיך במדיניותה עד כה שלא לטוס בשבת כלל, וכאשר יוותר מצב של פיקוח נפש, תקבל חברת התעופה את החלטתו של רב שיפסוק בנושא. ככל הנראה, יהיה זה הרה"ר הגאון רבי שלמה עמאר.

אולם, לפי ההסכם שהתגבש 'אל על' לא תחתום על ערבויות בנושא זה, כך שבאם החברה תחלל שבת בעתיד לא תאלץ לשלם קנס. עם זאת, החברה מתחייבת לפצות את כל הנוסעים החרדיים שרכשו ארוחות 'גלאט כשר' באם תחלל שבת והנוסעים החרדים יבטלו את הטיסות.

בנוסף, תוקם בקרוב ועדת הידברות בין ראשי 'אל על' ורבני הציבור החרדי, שיעסקו במשך חצי שנה במכלול שאלות בנושאים הקשורים בשירות 'אל על' לציבור החרדי, בעיקר בנושא של שבת, אולם גם בנושאים נוספים.

בכך למעשה ממשיכה 'אל על' במדיניותה שלא לטוס בשבת כלל, אולם היא תחמיר את הנהלים במקרים יוצאי דופן. באחת הפגישות עם ועדת הרבנים התבטא מנכ"ל 'אל על', חיים רומנו, "אם עד עכשיו שקלתי 50 פעמים אם לעלות טיסה בשבת או לא, היום אני יכול להבטיח לכם שאשקול זאת 180 פעם".


אולם, כאמור, לאחר שנערך סבב בין גדולי ישראל, החליט האדמו"ר מגור שלא לאשרר את הסכם.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}