י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הושעתה פעילות המנכ"ל פושט הרגל

בעקבות תחקיר 'בחדרי חרדים': הושעתה פעילות מנכ"ל 'החברה הכלכלית אלעד' מר יצחק טרבלסי. ראש המועצה, צביקה כהן, נקרא לסדר

יצחק טרבלסי (מימין) עם ראש מועצת אלעד, צביקה כהן
יצחק טרבלסי (מימין) עם ראש מועצת אלעד, צביקה כהן

בתחקיר שפורסם לפני כחודש באתר 'בחדרי חרדים', חשפנו כי ראש מועצת אלעד, צביקה כהן, פעל למינויו של יצחק טרבלסי, מקורבו ואיש סודו זה למעלה מעשרים שנה, לתפקיד מנכ"ל החברה הכלכלית העירונית, תוך שהוא מסובב בכחש הן את חברי דירקטוריון החברה והן את חברי ועדת הבחינה שמונו על ידו, בניגוד להוראות הקבועות בחוזר מנכ"ל משרד הפנים.

טרבלסי עצמו, על אף שלא עמד בתנאי הסף הקבועים בחוזר, הוצג על-ידי כהן בפני הוועדה כאיש "בעל רקורד מרשים של עשייה ציבורית עם קבלות". אלא שפשפוש בעברו העלה, כי לאיש אכן רקורד מרשים עם קבלות, אך לא של עשייה והצלחות, אלא של כישלונות: מספר חברות בהן שימש כשותף מנהל, פורקו עקב פשיטת רגל, כשמאחור נותרים חובות עתק לבנקים, לספקים ולעובדים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בעקבות התחקיר, התקבלו פניות רבות במשרד הפנים ובמשרד מבקר המדינה. בין השאר הביעו כמה מחברי דירקטוריון החברה הסתייגות, מהפיכתם לכלי משחק בידי ראש המועצה, בדרך למינוי מקורבו, שלא כדין.

כפועל יוצא מכניסתם לתמונה של אגף הביקורת במשרד הפנים ומשרד מבקר המדינה, נתבקש טרבלסי להשעות את פעילותו בחברה. ראש המועצה המקומית, נדרש גם הוא, בימים האחרונים, על-ידי האגף הבכיר לביקורת ברשויות המקומיות שבמשרד הפנים, להעביר את התייחסותו המפורטת לפרטי התחקיר בתוך ארבעים וחמישה ימים.

יצוין, כי לבקשת משרד מבקר המדינה, יעביר האגף לביקורת במשרד הפנים את ממצאי בדיקתו, לידי מבקר המדינה.

קישורים:
פושט הרגל הפך למנכל
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}