י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

לצ'יקו יש מה להגיד

צ'יקו בן זמרה, מפיק האירוע בחברון, מתנצל בפני הבאים ומבהיר מה גרם לאי-הסדר, הצפיפות והדוחק

יש בעיות שקשה לפתור. האירוע בחברון. צילום: אתר הישוב היהודי בחברון
יש בעיות שקשה לפתור. האירוע בחברון. צילום: אתר הישוב היהודי בחברון

תחילה אני מבקש להודות לכל עשרות האלפים שטרחו, והגיעו לאירועי סוכות במערת המכפלה.

לצד השמחה העצומה על כל יהודי ויהודיה שהגיעו לחברון, אנחנו במחדשי הישוב היהודי בחברון, ומנהלת מערת המכפלה נעשה כל מה שניתן, באירוע הבא כדי שתופעות כמו התופעות עליהם נכתב באשכול 'הסבלתם בחברון' לא ישנו.

לפיכך ראוי לפתוח בדברי התנצלות, ואנו אכן מתנצלים מעומק הלב.

כפי שידוע, הפקתי את כל אירועי השטח הגדולים של הימין, וזה אומר הפגנות, עצרות, צעדות, ריקודי דגלים, ועוד. אם יורשה לי באופן חד פעמי לא להצטנע, מכנים אותי כ'מפיק עם קבלות והצלחות'.

ואולם, לא כל בעיה בשטח נובעת מהמפיק, לעיתים יש בעיות שקשה לפתור אותן בשטח.

רוצים מקרה דומה? משל לרופא שניתח חולה, שנפטר ל"ע במהלך הניתוח, קרובי החולה כועסים על הרופא המנוסה, אבל למעשה הרופא, איננו האשם.

קיבלנו תלונות על אנשים שנתקעו ודווח על עומס רב בבני ברק וירושלים, לצערנו. למרות ש'מחדשי הישוב היהודי בחברון' הזמינו כבר לפני כמה חודשים, כמות גדולה מאוד של אוטובוסים, עדיין כמות כלי הרכב הממוגנים שעומדת לרשותנו מוגבלת, בלשון המעטה.

לצורך האירוע בחברון, גייסנו את כל האוטובוסים הממוגנים שניתן, ובדיעבד התברר שזה לא הספיק.

ההסעות הפנימיות לקריית ארבע ("שאטלים") היו עמוסות בשל הכמות האדירה של החוגגים, לכן קראתי מעל הבמה למי שיכול, לעלות רגלית לקריה. את הקריאה הפניתי לצעירים המסוגלים. ככלל, השאטלים כללו עשרות אוטובוסים, ואולם, גם אם היינו מוסיפים אוטובוסים, זה לא היה פותר את הבעיה, בגלל שתשתית הכביש בין חברון לקרית ארבע, לא מסוגלת לשנע כמות אדירה של נוסעים במקביל.

למרות הביקורת, כדאי לציין ששיטת ההסעות נכונה. חשוב להבין שהטופוגרפיה של חברון מורכבת מצירים צרים וחניונים זעירים, דבר המקשה מאוד על הסדר. אלמלא שיטת ה"שאטלים", אותה בנינו בשנים האחרונות, הבלגאן בעת הפיזור היה בלתי נתפס.

לצערנו, חלק מהאנשים שהשתמשו בהסעות לקריית ארבע ובתחנת ההסעה בירושלים, הסתערו על האוטובוסים באופן בוטה, לא נתנו כבוד למבוגרים ואף רמסו תינוקות וילדים קטנים. בכל מקום כזה, הצבנו סדרנים ושוטרים שניסו למנוע תופעות אלו, ניסו, לא כ"כ הצליחו.

מאשמים אותנו בבעיות רבות, חלקן נכונות ורובן, לא. מי שמתלונן בלי להתייחס לעובדה המדהימה, שעשרות אלפי יהודים הצליחו להגיע וליהנות, למרות מגבלות התנועה הלא פשוטות, עושה עבודה קלה ובעיני לא הגונה. כאמור מרבית התקלות נובעות מדברים שאינם קשורים בנו, בסה"כ האירוע התנהל "כמו שצריך".

גם בעניין הצניעות הקפדנו, או לפחות ניסינו מאוד: ברחבת המערה היו שני אזורים תחומים, ברורים מוגדרים ומגודרים, לנשים ולגברים. למרבה הצער חלק מהציבור לא חשב להקפיד על כך בדרכו החוצה מחברון, בשנה הבאה נמצא בע"ה פתרון גם לזה.

מי שמסוגל למצוא גם נקודות טובות, לבחון את הדברים באופן ענייני, ולהציע פתרונות נוספים, וראויים, אשמח לשמוע אותו. מספר הטלפון הנייד שלי עומד לרשות כל אחד ואחד מכם, 0524/295559. גם תיבת הדוא"ל שלי ממתינה לשאלותיכם, והערותיכם: [email protected]
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}