י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

זעזועים ב'הצלה ישראל'

סערה בארגון ההצלה: בכירי הארגון וראשי סניפים התנתקו מההנהלה הנוכחית והכתירו חברי הנהלה חדשים

ליקויים בניהול הארגון. דוקי גרינוולד
ליקויים בניהול הארגון. דוקי גרינוולד

זעזועים בארגון המתנדבים 'הצלה ישראל': בכירים בארגון, ראשי סניפים ומחוזות התאגדו ומינו על עצמם הנהלה חדשה. זאת במקום ההנהלה הקיימת, שעומד בראשה ר' דוקי גרינוולד.

בהודעה שיצאה מטעם דובר הארגון, ירחמיאל טוקר, נאמר כי "לאור הרצון להעמיק את הקשר עם המתנדבים, ובהחלטת ראשי הסניפים והמחוזות המייצגים את מאות מתנדבי 'הצלה ישראל', הוחלט על הקמת הנהלה חדשה, שתייצג את כלל המתנדבים ותנהל את הארגון".

עוד נאמר בהודעה, כי "ההנהלה החדשה שנבחרה לייצג ולכהן פאר כראשיהם, נציגיהם ושולחיהם של כלל מתנדבי 'הצלה ישראל' יעשו כל שביכולתם, בסיוע ובברכת רב הארגון הרה"ג חיים יהודה כהן שליט"א לקדש שם שמים ברבים, להמשיך את שושלת 'הצלה ישראל' כארגון קודש העוסק בהצלת חיי אדם תוך שמירה מלאה והקפדה יתירה על חוקי התורה הקדושה, הלכות הצניעות, פיקוח נפש ודקדוק ההלכה".

בהודעה אף נאמר כי "חברי ההנהלה, המתנדבים וראשי הצוותות, מודים לחברי ההנהלה הקודמת על הסיוע ועשייתם עד כה, ומאחלת להם ברכת הצלחה בהמשך הדרך".

המאבק בין בכירי הארגון לחברי ההנהלה החל כבר לפני זמן רב. בפרשה זו, רב הנסתר על הגלוי, מאחר ואנשי הארגון מסרבים בכל תוקף למסור פרטים על הסכסוך שהתגלע בין הצדדים.

בראשות עמותת 'הצלה ישראל' עומד ר' דוקי גרינוולד. חברי ההנהלה שמונו על-ידו של גרינוולד הם: יעקב ברגר מנכ"ל לעלוב, יעקב גרוסמן יו"ר מוסדות 'מגדל אור', יעקב ירוסלבסקי מנכ"ל 'לומדה' ואליהו הנדלר מנהל השיווק של עיתון 'המודיע'.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בחודשים האחרונים הגיעו מהשטח טענות כי הארגון אינו מספק את צרכיהם ואינו מאפשר להם להמשיך בתפקודם. כך לדוגמא, אנשי 'הצלה ישראל' בצפון טוענים כי רוב בקשותיהם לאספקת ציוד לפעילות המתנדבים בלחימה בצפון נדחו, למרות שנודע להם כי קיים תקציב מיוחד לכך.

בשבועות האחרונים החלו בכירי הארגון להתאגד במטרה להביא לשינוי בהתנהלות הארגון. בין בכירי הארגון ניתן למנות את אלי ביר מפקד 'הצלה ישראל', אליהו פולק אחראי מתנדבים ארצי וזאב סופר אחראי רכש, לוגוסיטקה ואופונועים. הפגישות לא נשאו פרי והצדדים לא הגיעו להבנה באשר לצורת הניהול של הארגון.

בימים האחרונים נועדו בכירי הארגון עם ראשי סניפים בכל רחבי הארץ ויידעו אותם על הליקויים שהתגלו. הם הציגו בפניהם את הרעיון להקים הנהלה חדשה לארגון ולהדיח את ההנהלה הקיימת. ראשי הסניפים והמחוזות הצטרפו ליוזמה החדשה להקים הנהלה חילופית.

בכירי הארגון פנו גם לרב 'הצלה ישראל' ומו"צ של העדה החרדית, הרה"ג רבי חיים כהן, והציגו בפניו את הליקויים בהתנהלות הארגון. על-פי דובר הארגון, הרה"ג רבי חיים כהן בירך אותם בברכת הצלחה ותמך בפעילותם.

מנגד, קיים גרינוולד ישיבה נפרדת עם אחדים מהמתנדבים וניסה להבהיר להם את עמדתו. מקורב לחברי הנהלת העמותה טוען כי רוב ראשי הסניפים תומכים דווקא בהם ולא הצטרפו ליוזמת ההדחה. אך בהודעת דובר הארגון נמנו רוב ראשי הסניפים הגדולים והמרכזיים של 'הצלה ישראל'.

באם אכן יצטרפו להנהלה החדשה כל ראשי הסניפים, הרי שעמותת 'הצלה ישראל' כיום תהייה ריקה מתוכן וללא פעילות.

ומנגד, בכירי הארגון וחברי ההנהלה החדשים פועלים כיום באופן עצמאי מול המתנדבים, והם בוחנים היום מספר הצעות כיצד להפעיל את העמותה מחדש. נודע כי בידי בכירי הארגון קיימים תקציבים נרחבים שבהם הם עומדים לעשות שימוש להפעלת 'הצלה ישראל' תחת חסותם.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' התחמק יו"ר עמותת 'הצלה ישראל' דוקי גרינוולד מכל התייחסות לפרשה, ואמר כי "הכל עובד בתיקונו ועל מעמדו". עוד אמר כי הוא לא שמע כלל על יוזמה לבחירת הנהלה חדשה לארגון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}