י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

"אני לא יודע להחזיק רובה"...

הגה"צ ר' דוד חנניה פינטו הגיע להלווית רב סמל מריאן ברקוביץ מאשדוד. באמצע ההספד נשבר ופרץ בבכי

הגה"צ הרב דוד פינטו
הגה"צ הרב דוד פינטו

אלפים מבני משפחתו, קרוביו, חבריו וסתם עמך שהשתתפו היום בהלוויתו של חייל המילואים רב סמל מריאן ברקוביץ, 31, תושב אשדוד שנהרג אתמול (א') בהתקפת הטיל שירו מחבלי החיזזבאלה אל כפר גלעדי, הופתעו עם הופיעו של הרה"צ דוד חנניה פינטו למסע הלוויה.

על פי דברי מקורביו, שמע הרב על נפילתו של חייל תושב אשדוד, והרגיש צורך פנימי לבוא להשתתף בהלוויתו. בדברים שנשא הרב אמר: "אני לא מכיר את החייל, אבל אתמול כששמעתי את הבשורה, התפללתי שלא יבוא שוב קורבן לאשדוד. כששמעתי הבוקר שחייל מאשדוד נפטר, אמרתי לעצמי זכות גדולה נפלה לעיר אשדוד, שאדם שנפל קורבן להצלת חיים בא ממנה".

הרב סיפר כי זו לו הפעם הראשונה בה הוא נמצא בארץ ישראל בתקופת מלחמה ואמר: "כשאני שומע כל יום שאלה ששומרים על ארץ הקודש ועלינו הולכים בחירוף נפש למען ישיבת עם ישראל בשלווה אני חושב לעצמי, מה אני יכול לתרום? מה אני יכול לעשות? אני אמנם לא יודע להשתמש בנשק, אבל תפילה - להתפלל לבורא עולם שייתן להורים היקרים כוח לסבול את הכאב. אני מבין מה הם סובלים, אני מבין את סבלם של החברים, האבא האימא וכל אלה שהכירוהו".

הרב הוסיף ואמר: "יהי רצון שה' יחזיר את חיילנו בריאים ושלמים, ושנצא בשלום מהמלחמה הזאת שמעולם לא הייתה לנו כמוה, אתמול קברנו שנים עשר חיילים שהם כנגד 12 השבטים עליהם נאמר, 'שבטי י-ה עדות לישראל'..." בשלב זה פרץ הרב פינטו בבכי תמרורים ועזב את דוכן ההספדים.

רב סמל מריאן ברקוביץ, הותיר אחריו אב, אם, ואחים ואחיות. בן 31 היה במותו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}