י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

אי האמון נדחה; ש"ס נעדרה

הצעת אי האמון של 'יהדות התורה' נכשלה. השר אדרי שיגר 'תפוח אדמה לוהט' ללופוליאנסקי: שהעירייה תחליט

אי האמון נדחה. ליצמן וישי יחדיו
אי האמון נדחה. ליצמן וישי יחדיו

הכנסת הצביעה הערב (ב) נגד הצעת אי האמון בממשלה שיזמה סיעת 'יהדות התורה', על רקע קיומו המתוכנן של מצעד התועבה.

כפי שדווחנו, סימן שאלה גדול ריחף מאז שעות הבוקר דווקא סביב הצבעתה של סיעת ש"ס. לאחר התייעצויות ומגעים קדחתניים, החליטו ח"כי סיעת ש"ס שלא להגיע להצבעת אי האמון, ובכך תמכו בעקיפין בממשלה. זאת, למרות דבריו החריפים של הגר"ע יוסף כנגד המצעד.

יש לציין, כי הבוקר דווח שהגר"ע יוסף דרש מהממשלה להבהיר כי היא מתנגדת לקיום המצעד שאמור להיערך בירושלים בחודש הבא ופועלת להעבירו לעיר אחרת - זאת כתנאי לתמיכת ש"ס בקואליציה הערב.

הצעת האי אמון נדחתה לבסוף ברוב של 47 ח"כים, מול 21 ח"כים בלבד שהצביעו בעד. 16 ח"כים נמנעו. מהדיון נעדרו כל השרים וחברי הכנסת של ש"ס, לרבות יו"ר הסיעה, אלי ישי. חברי-הכנסת של סיעת מרצ נמנעו בהצבעה.

עוד בטרם ההצבעה, שטח את טענותיו ח"כ הרב יצחק לוי (האיחוד הלאומי-מפד"ל) בפני המליאה. לוי קרא לנוכחים לדמיין כיצד היו מגיבים לו היה נערך בעיר מצעד של גילוי עריות. בשלב זה נטקעו דבריו על-ידי ח"כ גלאון, שעלתה לדוכן הנואמים. רק לאחר שיו"ר הכנסת, דליה איציק קראה לה "להתנהג בסובלנות כפי שהיא דורשת מח"כ לוי" - הצליח לוי להמשיך את נאומו.

כתבנו קובי רוזן מוסיף:

ביומו הראשון כ'שר לענייני ירושלים', זרק השר אדרי 'תפוח אדמה לוהט' לפתחו של ראש העיר אורי לופליאנסקי. היה זה כשהשיב בכנסת להצעות אי האימון שהגישה יהדות התורה, בנושא מצעד התועבה. אדרי אמר כי אל לה לכנסת לדון בנושאים מוניציפליים אלו, וכי על העירייה ומשטרת מחוז ירושלים לקבוע אם לקיים את המצעד בעיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}