מפרסמים באים והולכים
סיכום החציון הראשון של 2006: הפרסום החרדי צומח, אבל המפרסמים באים והולכים ואינם שומרים על יציבות
- נתי טוקר, 'עניינים'
- י"ד תמוז התשס"ו
- 3 תגובות
ממשיך להוביל. ר' אברהם בריסק, מבעלי 'בולטון פוטנציאל'
הפרסום במגזר החרדי עלה בחציון הראשון של 2006 בכ-5%, יחסית לתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מנתוני מצעד הפרסום של 'עניינים'. היקף הפרסום במגזר החרדי עמד על 56.3 מיליון שקל במחירי מחירון, יחסית לחציון הראשון של 2005 בו הוא עמד על 53.3 מיליון שקל.
'סנו' ממשיכה לשמור על מעמדה במקום הראשון בטבלת המפרסמים עם 2.6 מיליון שקל השקעה בפרסום, אולם רושמת ירידה של כ-400 אלף שקל מהתקופה המקבילה אשתקד.
לעומתה, 'שטראוס עלית' הקטינה באופן משמעותי את היקפי הפרסום במגזר החרדי בחצי השנה האחרונה, והשקיעה רק 1.4 מיליון שקל בפרסום, יחסית ל-2.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה התדרדרה למקום חמישי בטבלת המפרסמים.
על הנייר, הפרסום החרדי ממשיך לצמוח. זה אולי נשמע ברור מאליו, אולם למעשה, המפרסמים הפונים למגזר החרדי אינם שומרים על יציבות בפעילות. בתחומים רבים, מפרסמים שהיו פעילים בעוצמה רבה לפני כשנה, הפסיקו כמעט מלפעול בחציון הראשון של 2006, ומנגד, חלה התפתחות מרשימה בתחומים אחרים.
כמו 'שטראוס עלית', גם 'שופרסל' הקטינה את היקפי הפרסום, 'דניה סיבוס' ו'קרית ספר' נעלמו כמעט לגמרי - בעקבות משבר הקרקעות במתתיהו מזרח, 'האחים חדד' מקצצים בפרסום, 'זוגלובוק' לא היתה פעילה כלל, 'מירס' הקטינה פעילות, 'רקיט בנקיזר' לא יצאה בקמפיינים גדולים, 'מכבי שירותי בריאות' השקיעו פחות, לא ראינו בכלל את 'ג'ונסון אנד ג'ונסון', 'ציפחה אינרטנשיונל' הדליפה עמודי פרסום בודדים, חברות הרכב לא נוסעות קדימה, וכן הלאה.
לעומתן, החלו חברות אחרות לנפח את היקפי הפרסום למימדים אדירים. 'יוניליוור', שבתקופה המקבילה אשתקד השקיעה רק 760 אלף שקל, השקיעה בחציון הנוכחי למעלה משני מיליון שקל בפרסום, בעיקר ל'דאב', 'קליק' ו'קוקומן'.
תחום הסלולר התעורר לחיים, עם כמיליון שקל השקעה בפרסום של 'סלקום' ומיליון של 'פלאפון'.
'סוגת' קפצה מ-160 אלף שקל בלבד בחציון הקודם, ל-755 אלף שקל בחציון הנוכחי. גם תת-הרשת למגזר החרדי 'שפע שוק' הגדילה באופן משמעותי את היקפי הפרסום מ-1.4 בחציון הקודם ל-2.0 בחציון הנוכחי, במיוחד למבצע 'דירה במתנה'.
מצב לא יציב זה, שבו חברות גדולות בוחרות לפתע לקצץ בהיקפי הפרסום במגזר, גורם לאנשי השיווק ולמשרדי הפרסום לרדוף תמיד אחר תחומיי פעילות חדשים אשר לא היו פעילים עד כה במגזר. תחום הבנקאות שהחל להתפתח לאחרונה במגזר מוכיח זאת, כמו גם תחום ההשקעות וקרנות הנאמנות, הביטוח, ועוד קטגוריות שונות שיתגלו לנו בחצי השנה הבאה. 'בולטון פוטנציאל' מגדיל את הפער
משרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל' הוביל גם בחציון דאשתקד את טבלת משרדי הפרסום, אולם עתה הוא מגדיל את הפער בינו לבין 'אפיקים'. בעוד בחציון הראשון של 2005 עמד היקף הפעילות של המשרד על 8.9 מיליון ושל 'אפיקים' (במקום השני) על 8.8, הרי שבחציון הנוכחי 'אפיקים' שומר על כוחו ואילו 'בולטון פוטנציאל' צומח ל-10.7 מיליון שקלים.
'בולטון פוטנציאל' רושם את הצמיחה למרות הקטנת הפעילות של 'שטראוס עלית' ושל 'שופרסל'. מפרסמים חדשים שהצטרפו למשרד בתקופה האחרונה, כמו בנק 'דיסקונט', 'אלדן', 'מי עדן', הביאו למשרד פעם נוספת את הבכורה.
'פרסום גל' רושמים ירידה כואבת מ-8.1 היקף פעילות בחציון דאשתקד, ל-5.9 מיליון בלבד בחציון הנוכחי. זאת בעיקר בעקבות אי-פעילות של 'ג'ונסון אנד ג'ונסון', הקטנת הפעילות של חברת הסלולר 'מירס', אי פעילות של 'רקיט בנקיזר' ועוד.
פרסום 'מימד' רושם זינוק ומכפיל את היקף פעילותו. בחציון הקודם עמד היקף הפעילות של המשרד על 2.4 מיליון שקל בלבד, ואילו בחציון הנוכחי המשרד עומד על 4.7 ומתברג במקום הרביעי בטבלת משרדי הפרסום. הצמיחה של 'מימד' באה בעיקר מהגדלה משמעותית של היקף הפרסום של 'יוניליוור' וחידוש הפעילות של 'טרה'.
המחלקה החרדית של 'מקאן אריקסון' רושמת עלייה מ-3.2 בחציון דאשתקד ל-4.4 בחציון הנוכחי. גם 'טריו' מתברג למקום השישי בטבלת משרדי הפרסום עם הגדלת פעילות משמעותית.
'יתד' לא ממריא
עוגת הפרסום של המגזר החרדי נחלקת בעיקר בין ארבעת העיתונים הגדולים: 'המודיע', 'יתד נאמן ', 'משפחה' ו'בקהילה'. לכן גם המדד של מצעד הפרסום מתמקד בארבעת עיתונים אלו.
מאמצי השיווק של העיתונים מתמקדים בהגדלת היקף הפרסום בעיתון. כך למשל 'יתד נאמן' יצא במהלך גדול בחודשים האחרונים, ובמסגרתו הציג עיצוב חדש והחל לחלק חינם את העיתון בימי רביעי. אולם מבדיקת מצעד הפרסום של 'עניינים' עולה כי לא חל שינוי של ממש בחלקות עוגת התקציב בין העיתונים הגדולים. 'יתד נאמן' אפילו ירד מעט מ-15.5 בחציון המקביל אשתקד ל-15.3 בחציון הנוכחי.
'המודיע' ממשיך להוביל בהיקף הפרסום, אולם גם הוא רושם ירידה מ-17.4 בחציון הקודם ל-16.5 בתקפה הנוכחית.
לעומת זאת, השבועונים רושמים עלייה. 'בקהילה' עלה מ-8.0 ל-8.8, ו'משפחה' רושם את העלייה המשמעותית ביותר, מ-12.2 בחציון המקביל אשתקד ל-15.7 בחציון הנוכחי, ובכך מתברג במקום השני בטבלת העיתונים.
יצוין, כי מצעד הפרסום של 'עניינים' בוחן את היקפי הפרסום של ארבעת העיתונים הגדולים על-פי עמודי פרסום שלמים. אין התייחסות למודעות קטנות, שבהן, מובילים באופן משמעותי העיתונים היומיים.
המובילים בפרסום
המפרסמים :
סנו: 2,641,500
יוניליוור: 2,160,000
תנובה: 2,126,000
הריבוע הכחול: 2,037,000
שטראוס עלית: 1,471,000
אסם: 1,099,500
סלקום: 1,094,000
הצורפים: 1,078,000
פלאפון: 1,025,500
בנק דיסקונט: 974,500
המשרדים:
בולטון פוטנציאל: 10,772,500
אפיקים: 8,801,000
פרסום גל: 5,926,500
מימד: 4,712,500
מקאן אריקסון: 4,498,500
טריו: 2,434,500
תוצאות אפקטיביות: 1,729,000
פרסום חן: 1,703,000
פרסום נטו: 1,264,500
מגזרים: 1,252,500
העיתונים:
המודיע: 16,537,500
משפחה: 15,719,000
יתד נאמן: 15,300,500
בקהילה: 8,824,000
באדיבות 'עניינים' - מרכז העניינים של הציבור החרדי
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות