י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הבד"צ: נבעיר את ירושלים!

הגר"מ שטרנבוך: צריכים להגיע לעימות עם המשטרה ועם הצועדים, אם לא יצליחו לבטל את מצעד התועבה

ראב"ד 'העדה החרדית', הגאון רבי משה שטרנבוך
ראב"ד 'העדה החרדית', הגאון רבי משה שטרנבוך

רבני 'העדה החרדית' מתגייסים למלחמה במצעד התועבה המתוכנן להתקיים בירושלים במשך שבוע ימים. אתמול התקיים כינוס מיוחד של חברי בד"צ 'העדה החרדית' אודות המצעד המתכונן. חברי הבד"צ שמעו דעות והערכות מפי רבנים ועסקנים שונים, ולאחר מכן התקבלה החלטה נחרצת, הקוראת לצאת למאבק חסר תקדים נגד קיום המצעד, כולל עימות פיזי עם כוחות המשטרה והצועדים.

בישיבה הוחלט כי חברי הבד"צ לא יאפשרו למצעד להתקיים בירושלים או בכל עיר אחרת בארץ-ישראל. הם הודיעו כי יזמו הפגנה ומחאה שלא נראתה מעולם כמותה בירושלים.

הראב"ד הגאון רבי משה שטרונבוך היה החריף מכולם. הוא הבהיר כי המחאה תגרום שאף רכב לא יוכל לנוע בכל ירושלים, וכי במידה והמצעד יעבור לעיר אחרת , המחאה תעבור לשם.

היום (ו') כוסו רחובות ירושלים במחאה שנכתבה על-ידי הבד"צ. תחת הכותרת "תבערה", מכריזים חברי הבד"צ, ובראשם הגאב"ד הרי"ט וייס, מלחמה על קיום המצעד.

טרם הדפסת המודעה, ביקש הגר"מ שטרנבוך לראות את המודעה. הוא עבר על הנוסח והחריף את הסגנון. לאחר מכן חזר ואמר, כי צריכים להגיע לידי עימות עם המשטרה ובוודאי עם הצועדים, במידה ולא יצליחו להביא לביטול המצעד.

מפקד משטרת ירושלים, ניצב אילן פרנקו, שלח השבוע מסרים לעסקנים בירושלים, בניסיון ללמוד מה מידת המחאה המתוכננת על ידי הציבור החרדי.



ישראל מרגלית, כתב העיתון 'יום ליום', דיווח בעיתונו האחרון על מפגש משותף בין שייח'ים לרבנים, שהכנסבו יחדיו כדי לדון כיצד לסכל את מצעדי התועבה הפוגעים במרקמה המיוחד של העיר הקדושה לכל הדתות:

מחזה מוזר ראו באי מלון נובוטל בירושלים. היה זה מפגש נדיר ומיוחד בין גורמים רבניים לבין נכבדים ערביים חשובים.

מדובר בשיתוף פעולה יוצא דופן בין שני הדתות למען מטרה אחת חשובה: ביטול מצעדי התועבה הפוגעים במרקמה המיוחד של העיר הקדושה לכל הדתות.

אחר שבמגזר היהודי קשה היה לפעול פעולות כנות חסרות חששות פוליטיים, פנו העסקנים המסורים אל המגזר הערבי ששיתף פעולה באופן חסר תקדים, אכן, אם היינו צריכים הוכחה טובה כי בכח התורה ניתן להביא שלום ואחווה בין יושבי הארץ הזאת זה היה בכנס ומסיבת עיתונאים דרמטית שארגן הרב יהודה לווין נציג הקהילות האורתודוכסיות של ארה"ב בישראל המונה קרוב לאלף רבנים וציבור מייצג של מאות אלפים חרדיים לדבר ה" .

בשעות אחר הצהרים של יום שני התכנסו במלון נובהטל על גבול ירושלים המזרחית ח"כ השייח איברהים סרסור ח"כ השייח עבאס זכור הרב פורמן ורבנים מאיטליה ונצואלה ורוסיה בנוכחות כל רשתות התקשורת מהארץ ומהעולם .

ראשון הדוברים היה הרב יהודא לווין שהיה היוזם והכח המאחד ליוזמה ההיסטורית הזו להדברות והסכמה בין הדתות בנושא פגיעה קשה של גורמי תועבה בחסות הבג"צ ,בקדושתה ואופייה המיוחד של ירושלים בתקופת חופשת הקיץ הקרובה למשך שבוע ימים שלם ע"י אותה כת חולי הנפש .

הרב לווין פתח במזמור תהילים והסביר כי לא יתכן שלום בלי קדושה . פגיעה בקדושה היא גם פגיעה בשלום על כל הכרוך בכך .

הרב לווין סקר את הנעשה בעולם ואת חוסר ההסכמה במדינות רבות בעולם למצעדים כאלו בראש חוצות . כמו כן הציע הרב לווין "הודנא" ראשונה ומעשית בין בני יצחק לבין בני ישמעאל אשר תהווה צוהר גם למניעת שפיכות דמים חלילה בניהם .

הרב לווין הזהיר שהיום מטרתם ירושלים ומחר הם עלולים ולעשות את זאת במכה מקום המקודש למוסלמים .הוא מחה נגד כך שהתקיימה לאותה כת חולי הנפש קבלת פנים בכנסת, דבר המעניק לגיטימציה למעשיהם אשר פוגעים בכל מטרת וקיום הבריאה.

אחריו דיבר ח"כ השייח איברהם סרסור שאמר שהוא מקבל את כל דבריו של הרב לווין ללא כל הסתייגות, וכי הוא מזהיר שהם יעמדו כחומה בצורה למנוע את הפגיעה במקום המקודש לכל הדתות בעולם .

השייח סרסור גילה שבסקר של מכון דחף שנעשה והתפרסם כ98 % מהאוכלוסייה הערבית של ירושלים מתנגדת לכל מצעדי הראווה הללו. השייח סרסור מסר שהוא רואה במצעד כרסום מתמשך ופגיעה גם במקומות הקדושים לאיסלם וכי הוא וחבריו יעשו כל מאמץ לעצור את הדבר ולמנוע אותו בחוצות ירושלים.

במהלך מסיבת העיתונאים התקשרו שני אנשי דת מוסלמיים אשר לחלקם אין רשות ואפשרות לבקר בישראל הראשון הוא השייח תמימי מחברון והשני השייח בידוואי משכם, אשר ברכו על היוזמה המשותפת של הרב לווין, וטענו כי לא יתנו למעשים מאלו להתרחש ומבחינתם זהו קו אדום שאסור לחצות ועלול להוביל לפגיעה בכל האזור. הרב מנחם פורמן רבה של תקוע תרגם את הדברים לעברית לטובת הכתבים הישראלים.

בימים אלו פועלת חברת מועצת העיר ירושלים הגב" פנטון מינה להחתים כמאה אלף תושבים אשר יביעו את התנגדותם לביצוע המצעד הנ"ל והפגיעה הקשה בכל תושבי ירושלים .

במידה וחלילה לא ימצא פתרון לביטול המצעד, אמר הרב יהודא לווין שהוא קיבל הסכמה של רבנים חשובים לצאת ולהפגין באלפים ורבבות כל גבר מגיל 20 שנה ומעלה ולמחות על הפגיעה בקדושתה של ירושלים .

לרב לווין הסכמות ותמיכה מכל הזרמים ביהדות לפעול ולהשתדל בדבר ובערב ראש חודש תמוז הקרוב תערך הכותל עצרת תפילה וזעקה לביטול הדבר .

הרב שמואל תשרי שהוא מהעסקנים הבולטים והפעילים ביותר בארץ למען קדושתה וצביונה היהודי, מוסר, כי פעולה זו היא רק הסנונית הראשונה בין פעולות רבות אחרות המתוכננות בעתיד למען שמירת גדריה הרוחניים של העיר הקדושה, הוא הציב בפנינו את השאלה הבאה: בשנה שעברה בגלל ביצוע ההתנתקות וחוסר כוחות שיטור הוציאה המשטרה צו האוסר את המצעד על מנת לשמור על הסדר הציבורי. מעניין, הקשה, האם במשטרה ערוכים לביקור של מאות אלפי מפגינים בירושלים? את התשובה האמיתית נדע כנראה רק אחרי תוצאות הרות אסון, כרגיל במדינת ישראל, מדינת וועדות החקירה והחכמים לאחר מעשה.

קישורים:
צילום המחאה שפורסמה היום על ידי בדצ העדה החרדית
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}