י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

ילדי הזרים יקבלו תעודת זהות

הממשלה החליטה: מעמד של תושבי קבע לילדי עובדים זרים. אלי ישי: "תחילת הסוף של המדינה היהודית"

תעודת זהות ישראלית. מהיום גם לפליפינים, תאילנדים וקלומביאנים
תעודת זהות ישראלית. מהיום גם לפליפינים, תאילנדים וקלומביאנים צילום: בחדרי חרדים

עוד שלב בהפיכת מדינת ישראל ממדינה יהודית ל'מדינת כל אזרחיה': ממשלת ישראל אישרה היום (א') להעניק באופן גורף מעמד של תושבי קבע לילדי עובדים זרים. מעתה יוכלו בניהם ובנותיהם של העובדים הזרים להחזיק בתעודת זהות כחולה.

ההחלטה מתייחסת רק למי שנכנסו לארץ בטרם מלאו להם 14 שנים, והם נמצאים בישראל שש שנים לפחות. מדובר בכאלפיים מתוך 2,500 ילדי עובדים זרים שחיים בישראל. את הבקשות לקבלת האזרחות נדרשים ילדי הזרים להגיש למשרד הפנים עד ל-31 באוגוסט.

ההחלטה לאשר את תוכניתו של שר הפנים, רוני בר-און, התקבלה ברוב של 18 תומכים לעומת חמישה שרים מתנגדים - ארבעת שרי ש"ס ושרת החוץ ציפי לבני. השר בר-און ביקש את אישור הממשלה למתן היתרים גם לילדי זרים שאינם עומדים בתנאי הסף, אולם בקשתו נדחתה.

את הצעד הטראגי הזה החל אברהם פורז מ'שינוי', עת כיהן כשר הפנים. יורשו, אופיר פינס, קבע קריטריונים מחמירים לקבלת האזרחות. בתנאים הקודמים, למשל, הייתה דרישה להימצאות בארץ של עשר שנים ויותר.

השר אלי ישי, תקף את החלטת הממשלה: "זו תחילת הסוף של המדינה היהודית. ההחלטה היא חגורת נפץ תדמיתית, כלכלית וחברתית. אנו נמצאים במדרון חלקלק שבסופו איבוד הזהות שלנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}