י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

האדמו"ר מגור קבע: 'הביקור מבוטל'

בעקבות השתלחויות חסרות רסן מצד גורמי סאטמר קיצוניים במונטריאול

הגראי"ל שטיינמן והאדמו"ר מגור שליט"א
הגראי"ל שטיינמן והאדמו"ר מגור שליט"א

הכול החל כאשר קבוצה של קיצונים חסידי סאטמר החלו להפיץ פשקווילים כנגד ביקורו של הרב שטיינמן בעיר מונטריאול שבקנדה. בפשקוויל הם יצאו באופן בוטה במיוחד כנגד הרב שטיינמן וכנגד דעותיו בנושא ה'נח"ל החרדי' ו'חוק טל'.

מעבר לפשקווילים האנונימיים יצא בקולו הברור והחד דיין הקהילה הרב משה מאיר טירנואר הידוע במלחמתו נגד הציונות, וזעק כי יש למנוע את כניסת 'הטומאה' כדבריו לשערי העיר.

בשלב ראשון החליטו המארחים כי ישנו את מקום לינתם של הגראי"ל שטיינמן והאדמו"ר מגור מביתו של הגאון רבי יהונתן בנימין ווייס לשעבר רב קהילת צאנז בבני ברק וכיום משמש הוא כסגן אב"ד מונטריאול, מאחר וחששו שהקבוצה הקיצונית לא תבחל בפגיעה פיזית ברב ובמשלחתו.

הדברים הובאו לידיעתו של האדמו"ר מגור, אשר החליט בו במקום כי הביקור יבוטל, עם היודע דבר הביטול החלו גורמים רבים בקהילה החרדית בעיר להיקבץ בביתו של הרב הישיש הרב יעקב יצחק ניימאן זקן רבני מונטריאול, רב מוערך ומקובל על כולם, משמש כרב דקהלת חסידי בעלזא


הרב יעקב יצחק ניימאן התקשר לאדמו"ר מגור וניסה הכול כוחו לשכנע אותו כי לא יבטל את הביקור ויקיימו כמתוכנן. הרב טען בפני האדמו"ר מגור כי אם הביקור יבוטל הרי שהמיעוט הקיצוני ינצח ועלול להיות לכך משמעויות שליליות בעתיד שיפגעו קשות בקהילה., האדמו"ר מגור ענה לרב ניימאן כי אינו חושש מאד שיגרם חילול ה' אם במהלך הביקור יפרצו ויכוחים וחלילה מהומות בין הקבוצה הרעשנית לבין יהודי העיר והעיתונות הגויית תדווח על כך .
על כך ענה לו הרב ניימן כי זה רק ספק חילול ה' ואם לא יבוא בוודאי יהיה חילול ה' ואין ספק מוציא מדי וודאי.

האדמו"ר מגור הבטיח לרב ניימאן לשקול שוב את הדברים ביחד ובעיצה עם הגראי"ל שטיינמן הם יחליטו האם לבטל את הביקור או שיקיימו אותו כמתוכנן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}